16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:

Bijdrager
    Marcel

Laptop Dell

Wij hebben nu 3 Apples in huis maar ook een Laptop Dell met Windows 10. Ik wil deze weer terug zetten naar fabrieks instelling maar dan komt hij in Windows 7. Waar is een forum in het Nederlands wat op dit forum lijkt om mijn vraag te stellen om hem geschikt te maken voor verkoop

Marcel

Bijdrager
    KarelWillem

Dell support:

Bijdrager
    Marcel

Ik heb hem bekeken maar blijf ik dan wel in Windows 10 of gaat hij de fabriek instelling Windows 7 gebruiken ? Ik ben absoluut niet thuis in Windows maar gebruiker van Excel.

Marcel

Moderator
    Mac Daddy

Tweakers.net heeft het meest brede computer/tech forum en daar kan je ook een heleboel windows ervaring vinden.:wink:

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 10 maanden geleden door  Mac Daddy.
    • Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 10 maanden geleden door  Mac Daddy.

Bijdrager
    nervus

Bijdrager
    nervus

@macdaddy: je was me net voor :)

Bijdrager
    joram

Als je een “herstel” doet, dan staat er als het goed is ergens een herstel-partitie op die laptop met Windows 7 er op. Waarschijnlijk heb je later eens een upgrade naar Windows 10 gedaan en is er toen (om wat voor reden dan ook) geen herstelpartitie gecreëerd van Windows 10.

Wat je kúnt doen:
    – Herstel ‘m naar Windows 7 en doe opnieuw een upgrade naar Windows 10.
    – Doe een schone installatie van Windows 10 d.m.v. een DVD of USB-stick met daar de installatiegegevens van Windows 10
    – Google naar een PC-herstel bedrijf en vraag of zij je kunnen helpen.
    – Ga naar Tweakers, en stel daar je vraag eens. Dat is zo’n beetje de bekendste en grootste geek/tech community van Nederland:)

Op zich is het niet zo lastig om Windows 10 op die laptop te installeren, maar het is wat anders dan met een Mac:)

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 10 maanden geleden door  joram.

Bijdrager
    Marcel

Tweakers is een prima tip die ik ga gebruiken. De bedoeling is deze Dell met SSD en garantie te verkopen en daar met bijbetaling een IPad pro te kopen. Vandaar dat hij weer in Windows 10 gezet moet worden.

Bedankt voor de adviezen

Marcel

Bijdrager
    MrHammond

Oppassen alleen met de licentie van windows, tot juni dit jaar was een gratis upgrade van windows 7 naar 10 mogelijk, inmiddels niet meer, kans dus dat wanneer je 7 herstelt, je geen (werkende) 10 meer erop krijgt… Maar daar kunnen ze je bij Tweakers denk ik meer mee verder helpen.

Bijdrager
    Marcel

https://www.microsoft.com/nl-nl/accessibility/windows10upgrade

Upgrade is nog steeds mogelijk alleen via een omweg.

Bijdrager
    Lolsmurf

Pas ook de pc van mijn zoontje opnieuw moeten installeren. Eerst alles terug naar de fabrieksinstellingen, ik zit dan op Windows 8. Daarna begint de ellende. Man man wat een updates, ben uren zoet geweest. Eerst krijg je, schrik niet een 170 tal updates van Windows 8 was dacht ik 35 gb aan updates, dan naar 8.1, dan weer ik weet niet hoeveel updates. Dan uiteindelijk naar 10. Inmiddels zijn daar ook weer de nodige updates van uitgekomen. Niet erg efficiënt zoals dat gaat. ?

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 10 maanden geleden door  Lolsmurf. Reden: Aanvulling

Moderator
    Mac Daddy

Kon je niet van 8.1 gelijk naar 10?

Bijdrager
    proton

Windows 10 in een keer installeren kan toch ook?
    Belangrijk is dat je de sleutel heb.

Windows 10 Installatie USB stick kun je maken met de Windows 10 creation tool.

Bijdrager
    Lolsmurf

Nee ging niet je moet eerst naar fabrieksinstellingen, het is een acer desktop. Je krijgt er dan geen installatie cd bij, dus je hebt de key niet. Dan moet je altijd eerst naar de recoverypartitie. Dat gaat bij de mac veel makkelijker. Daar ga je gelijk naar de laatste versie.

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Sinds Windows 8 wordt de license key in de EFI-chip opgeslagen. Je oude sticker met de key erop heb je dus niet meer nodig, ook niet als je de EFI reset. Windows 10 installeren had dus -volgens mij- wel direct gekund. Die pakt gewoon weer de sleutel uit de EFI.

Bijdrager
    digilb

Klopt. Je kunt een Windows 10 ISO rechtstreeks downloaden bij Microsoft. Ze hebben ook een tooltje waarmee je hem direct op een USB-stick kunt zetten. Hier vanaf kun je een clean install doen, met direct de RECENTSTE versie van Windows 10.
    Voorwaarde is dat er *ooit* een legale Windows 10 installatie op het moederbord heeft gezeten. Een volgende installatie herkend deze en wordt automatisch ook geactiveerd.
    Echt, Windows installeren is nog nooit zo makkelijk geweest als met Windows 10.

https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10ISO

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 10 maanden geleden door  digilb.
16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.