3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:

Bijdrager
    kayintveen

Laptop beeld valt soms weg bij booten.

Hoi allen,

Gister werd mijn macbook pro retina 15″ mid 2012 getroffen door een raar probleem.
    Na 2 min werken viel mijn beeld weg. (complete backlight valt weg).
    Na het opstarten hoorde ik soms wel de boot-sound maar zag niets.

Na tig keer proberen NVRAM resets enz kreeg ik beeld. Bij het booten viel deze week halverwegen status balk uit.
    Vervolgens wederom na talloze keren wel weer aangekregen. maar op exact hetzelfde punt viel hij uit (lijkt dus ernstig op een software issue)
    Eenmaal thuis werkte het weer, maar half uur later het zelfde probleem. (overigens extern scherm of niet gaf geen probleem)
    Vandaag ben ik echter al bijna de hele dag aan het werk op de laptop.

Ik had een app draaien Switch Res X die heb ik maar weg gegooid to be sure. Dat is de enige app waarvan ik dacht dat het zou kunnen zijn.
    In de console heb ik getracht tot antwoorden te komen maar kan niet echt fouten herkennen.

Herkend iemand zich in deze problematiek.
    Wordt het een nieuwe macbook kopen of is dat overdreven?

Moderator
    Night

Je kan direct van het ergste uit gaan, maar je kan ook eerst – na een goede back-up gemaakt te hebben – eerst de disk wissen en een verse installeren os x erop zetten en testen (batterij, main power, AL dan niet met extern scherm. Als alles dan naar behoren werkt kun je de backup terug zetten want dan was het inderdaad een softwarematig probleem.

Bijdrager
    kayintveen

Alle symptonen wijzen er op dat het gaat om een bekend probleem http://www.apple.com/nl/support/macbookpro-videoissues/
    Net macbook opnieuw geinstalleerd en heb nog steeds dezelfde problemen.

Zo maar eens langs een service partij.
    Hoe dan ook verwacht ik binnenkort een nieuwe laptop te kopen, vind het alleen frustrerend en griezelig zo vlak voor een Apple event.
    Zijn er geen partijen die garantie geven bij uitkomst van een nieuwe laptop (korting of omruilen)
    Zou eigelijk krankzinnig zijn maar toch, misschien zijn er retailers zo wanhopig;-)

@night dank voor je reactie. Maar helaas geen baat dus, jammer..

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.