30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 33)
  • Q:
    Bijdrager
    Johnyw

Langzame en uiteindelijk vastlopende Mac

De laatste tijd is mijn Mac, waarop ik zo fier als een gieter was, een soort anti-reclame voor de Mac geworden.
    Mij Machine is stukje bij beetje langzamer geworden, en uiteindelijk werden er zelfs geen Thumbs meer gegenereerd van grote bestanden (foto’s, ik ben een fotograaf). Bummer, maar tot daar aan toe.
    Wat me veel meer parten speelt is de problemen bij het werken met Photoshop CC. Steeds vaker loopt het programma vast, na wat bewerkingen van een beeld (borstels, gommen, niet noodzakelijk filters° De enige work around die ik had was, om al mijn werk niet te verliezen, in Photoshop een force quit doen, en dan op cancel drukken en dan kon ik weer verder…
    En dan nu, de laatste paar dagen loopt de hele zaak vast, menu’s werken niet meer, ik kan niet meer op button’s drukken, mijn enige uitweg is de stroom eruit halen en herstarten, zoals daarnet, een paar uur werk om zeep. En dan stopt het lachen natuurlijk. Ik heb de schijven al getest, die zijn ok, en bij andere programma’s heb ik ook geen problemen, alleen de finder is traag in het genereren van iconen en vertoont vaak geen thumbs..
    Kortom, ik begrijp er niks van, weet niet wat er gebeurd en nog minder hoe dit op te lossen is en heb er flink de pest in.
    Ik weet dat men graag meer wil weten over mijn toestel , wel kijk

Jongens , alle hulp en wijze raad is welkom, alvast bedankt

Johny

Bijdrager
    hokkie

Om te beginnen zou ik eens een nieuwe gebruiker aanmaken en kijken of je deze probleem ervaart. Open dan Photoshop of andere “zware” applicaties. Test…test…test…

Als je hier geen rariteiten tegenkomt, moet het een software probleem zijn.

Daarnaast kan je in de activiteitenweergave bekijken wat het processor gebruik is bij bepaalde applicaties en “voel” eens of de iMac ook warm/heet is.

Een klein beginnetje;)

Bijdrager
    2observe