8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Nielson30

Langzaam op Stand-by stand Imac 27

Ik heb sinds een week of 4 m’n nieuwe Imac 27 inch, de eerste weken als ik hem in de stand-by stand zette, met de toetsencombinatie
    Ctrl + CMD + Eject, sprong hij binnen een seconde of 2 in de stand-by stand :thumbsup:. De laatste 2 weken doet ie daar echter meer dan 30 a 45 seconden over :thumbsdown:.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen? Ik heb geen (actieve) externe apparaten aan m’n Imac hangen, behalve m’n speakerset, hangt wel nog een usb splitter aan, en daar hangt m’n externe harde schijf en m’n printer aan, maar die staan alle 2 uit.

Hopelijk heeft iemand een oplossing, want binnen een seconde op stand-by was wel relaxed…:smile:

Gr. Niels

Bijdrager

Hoi Niels,

Ik heb geen oplossing voor je probleem, alleen het bericht dat mijn 27″ iMac precies hetzelfde doet.. Waar het aan ligt weet ik niet, maar ik denk dat, als je er een tijd mee gewerkt hebt, hij over het algemeen langzamer wordt, dus ook het sluimeren..

Bijdrager
    bouncer

Hoe dit komt is mij niet bekend.

Je kunt trouwens je Mac snel op sluimerstand zetten met de aan/uit knop. Lichte druk op aan/uit.
    Wel dit eerst aanzetten in Systeemvoorkeuren –> Energiestand.

Bijdrager
    Lauwrence

“pmset -g log” in terminal invoeren, kijken welk proces 30000 msec (30 sec, de max timeout van OS X voor sleep) eist, daar het probleem zoeken. Misschien een printopdracht in de queue blijven hangen?

Overigens werkt mijn 2006 iMac nog net zo snel als dag 1 (zoniet sneller), dus de opmerking van Robbakel is onterecht, we praten hier tenslotte niet over dichtslibbende Windows bakken.

Bijdrager
    edonk

Wat je eventueel ook kan doen is één of meer van je schermhoeken activeren tot (b.v.) sluimerstand.
    > Systeemvoorkeuren > Interactieve hoeken > Kies hoek > Zet beeldscherm in sluimerstand
    Het geluid blijft echter wel actief.

Bijdrager
    Oppie

Nee. Sluimer is sluimer, dus ook geen geluid.

Bijdrager
    Ostinato

@Oppie: wel als je alleen het beeldscherm laat sluimeren.

@Nielson30: die toetscombinatie van jou is herstarten. Je bedoelt waarschijnlijk Alt+Cmd+Eject. En wat jij stand-by noemt, is volgens mij sluimeren. Stand-by is helemaal uit: Ctrl+Alt+Cmd+Eject. Dat duurt altijd wel een seconde of 10-15.

Edit: in deze draad nog wat tips:
    http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=776356

Bijdrager
    Nielson30

@ Ostinato Klopt, ik bedoelde inderdaad Alt+Cmd+Eject en inderdaad de sluimerstand:oops:

@Lauwewnce Inderdaad, ik denk dat het een printopdracht was, er stonden er 2 in de cue, die heb ik verwijderd, en boem, binnen een seconde weer in de sluimer…

Pfff, problem solved:grin:

Bedankt voor de reacties allemaal!!

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.