17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    maes39

langzaam laden internet pagina's

Ik heb een snelle internet verbinding liggen waarmee ik een download snelheid van 50mb/s.
    Maar het laden van internet pagina’s in Safari, Firefox en Goolge’s Chrome gaat tergend langzaam.

Ik heb een nieuwe macbook pro, zou iemand kunnen vertellen waar dit aan ligt en hoe ik dit “probleem” kan verhelpen??

Bijdrager
    RobinProductions

Wel het laden van pagina’s ligt niet alleen aan je snelheid. Trouwens de snelheid die internetprovider beloofd, haal je bijna nooit. En hoe verder weg je van je router zit, hoe trager de verbinding. Ik zelf haal hier ongeveer 25m/s, terwijl Telenet 50 mb/s beloofd. Maar test eens je snelheid via deze site: http://www.speedtest.net/ .

Bijdrager
    AppleStef

Je kunt misschien ook een internet draad insteken dan ga je veel sneller (ik heb nu 80% snellere download)

@RobinProductions

Ik haal wel (net niet, 2mb/s verschil) wat telenet me belooft.

Bijdrager
    maes39

de diverse speedtesten op internet komen tussen de 45 en 50 mb/s uit (terwijl ik een 40mb/s abbo).

Wat zou er er voor de rest aan de hand kunnen zijn??

Bijdrager
    AppleStef

Wat noem je nu precies ‘traag’?

Bijdrager
    maes39

Ik moet echt een tijdje wachten eer een pagina is geladen (dit zijn normale sites zoals telegraaf, nos).
    Ik krijg nog net geen radartje te zien.

Bijdrager
    RobinProductions

Sites lijk HBVL laden bij mij ook vrij traag, tegenover andere die laden dan wel weer snel. Dus het zal ook wel aan de site zelf liggen.

Bijdrager
    iep

Als je via wifi werkt dan is de kwaliteit van je wifi verbinding nogal bepalend. Zat mensen die op het randje van ontvangst zitten en daardoor gewoonweg niet veel sneller kunnen dan een 1 Mbit lijntje. Kwestie van verkassen naar een plek waar die verbinding wel goed is.

Wat ook helpt is het wissen van dingen als cookies, cache, history van je webbrowser en dan eens met een schone lege browser te gaan internetten. Je kunt ook eens kijken of het instellen van een andere dns server (die van Google zijn goed, snel en voor iedereen te gebruiken, ip-adres: 8.8.8.8 en 8.8.4.4 (geheugensteuntje: denk aan het telefoonnummer van de politie: 0900-8844 oftewel 0900-tuig)). Als het na het instellen van een andere dns wel snel gaat mag je concluderen dat de ingestelde dns van, ik neem aan, je isp gewoon brak zijn. Dan mag je ze daar op aanspreken.

Bijdrager
    MacAanZee

Er moeten ook andere redenen zijn waardoor internetpagina ’s ineens langzaam binnenladen. Ik had dat ook ineens. Heb ook snelle verbinding. Websites laadden eerst altijd razendsnel. Ineens werd dat veel langzamer, terwijl internetverbinding even snel is.
    Mijn zoon heeft het eerder ook gehad, kreeg toen een tip van iemand dat hij iets in de settings van Safari moest veranderen. Toen was het weer goed. Maar hij weet niet meer wat. Wie wel?

Bijdrager
    maes39

Heb zojuist de DSN servers aangepast nav tip van iep en nu laden de pagina’s wel supersnel.
    Ik ga contact opnemen met mijn isp om hierover te klagen.

Bedankt

Bijdrager
    maes39

ondanks dat ik de gedachte had dat het wijzigen van dsn de oplossing was is dat een dag later toch niet helemaal waar.

Soms gaat het heel snel maar ook heel vaak moet op het radartje wachten.
    Is er nog iets wat ik zou kunnen proberen??

Bijdrager
    Jbos

ik heb precies het zelfde probleem, dit is een oud topic maar kan iemand mij misschien helpen

Bijdrager
    Shmoo

Probeer als eerste eens in Safari alle Extensies uit te zetten want een Extensie moet ook bij elke keer dat een pagina geladen moet worden opnieuw mee-laden met de website zelf.

Bijdrager
    Jbos

ik maak wel een nieuw topic aan met meer informatie er in

Bijdrager
    KarelWillem

Dat is niet nodig toch? Dit topic dekt de lading prima.

Bijdrager
    Jbos

bij mij krijg ik meestal deze melding host vast stellen.
    eerst dacht ik dat het aan chrome lag maar zoals je ziet doet safari het zelfde.

/uploads/community/755bfaba08492e7715e59130cd5bddcc4e72e186_77914.png

het gebeurt ook regelmatig dat met het luisteren naar soundcloud hij er tijdelijk mee stopt, vaak is een aantal keer de pagina verversen weer genoeg om aan de gang te gaan.
    mijn huisgenoot op zijn acer laptop heeft hier geen last van.

Bijdrager
    kaschmo

Ik heb hetzelfde probleem met mijn imac. Soms gaat het heel snel maar ook heel vaak moet op het radartje wachten. Terwijl mijn macbook hier geen last van heeft. Daar gaat alles lekker snel.
    Ik ben heel benieuwd of jullie dit probleem opgelost hebben en hoe.

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.