8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Hailstorm

Lange mp3 splitsen in losse nummers

Ik heb zojuist een album (concertregistratie zonder pauzes) gedownload, maar deze bestaat enkel uit één grote mp3. Nu wil ik – net zoals de rest van de albums in iTunes – dat het album uit losse nummers bestaat.

Is er een handige (en snelle) manier om deze lange mp3 op te splitsen in losse nummers? Dan vink ik daarna gewoon ‘Gapless album’ aan. Ik heb in QuickTime Pro al geprobeerd te trimmen, maar dat is onbegonnen werk.

Iemand een briljante tip?

Bijdrager
    Pieterr
    Bijdrager
    Hailstorm

Briljant, Pieterr!

Bijdrager
    sypie

Je kunt met Quicktime ook een selectie maken, appeltje-C, appeltje-N, appeltje-V, opslaan als doen? Zo kun je steeds een selectie kopiëren en plakken in een nieuw bestand en deze opslaan als een muziekbestand doen.

Moderator
    unSOUND

Vaak zit er bij lange MP3’s ook een CUE bestand. Met dit bestand kun je een nummer in stukken knippen met het programma cue-splitter.

Andere optie is het programma Amadeus, waarbij je ook heel simpel snijlijnen kunt aangeven en vervolgens losse nummers kunt maken.

Bijdrager
    Hailstorm

Dat van die CUE-bestanden wist ik niet…

Nu heb ik gisteren m.b.v. Audacity de zaak handmatig opgesplitst, maar ga vanavond toch eens CUE Splitter draaien om te kijken of ik de éxacte splitspunten kan krijgen. Na al deze moeite moet het natuurlijk wel perfect zijn!

unSOUND, bedankt!

Moderator
    unSOUND

Er is overigens ook nog een 3e optie… Het nummer NIET splitsen maar voorzien van hoofdstuk-markeringen. Op die manier blijft het één enkel bestand, maar kun je in iTunes en op je iPod wel heel makkelijk naar het volgende nummer. Om dat te doen heb je GarageBand nodig, en hoe je dat doet heb ik hier uitgelegd:

http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=81685

[size=9:2a952966b6]( De uitleg is wel gemaakt met een oudere versie van GarageBand, maar de grote lijnen zijn hetzelfde )[/size:2a952966b6]

Bijdrager
    Hailstorm

Wederom bedankt voor een extra optie (ik neem aan dat deze ook op de Apple TV werkt). Ik hou het gewoon op losse nummers, net als de rest van mijn iTunes Library. Soort dwangmatige perfectie… :)

Vanavond even met CUE Splitter aan de slag!

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.