3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:

Bijdrager
    Portnull

Lange lijst aan mdworker-processen

mdworkerMijn MBP ’11 toont, ook vlak na het opstarten, een snel groeiend aantal mdworker-processen die het systeem na verloop van tijd merkbaar vertragen. Hoewel ik er al op verschillende plekken (hier, hier, hier) over heb gelezen, heb ik nog altijd geen oplossing gevonden. Ik heb inmiddels de zoekindex geherindexeerd, zonder merkbaar resultaat, maar eerlijk gezegd ook zonder bevestiging dat het herindexeren ├╝berhaupt is gelukt. Dat deed ik met het diskutil-commando in de Terminal en op de door Apple voorgeschreven manier.

De enige manier die ik heb gevonden om van de resource-slurpende mdworkers af te komen, is door mijn hele home-folder naar de Privacy-tab van System Preferences > Spotlight te slepen. Ik zie nog steeds opvallend veel strandballen, en programma’s lijken trager te starten, dus het is afwachten of het succes heeft gehad.

Is er iemand dit dit probleem kent? Mijn OS is overigens High Sierra.

• Dit onderwerp is gewijzigd 2 weken geleden door  Portnull.
    • Dit onderwerp is gewijzigd 2 weken geleden door  Portnull.

Bijdrager
    Shmoo

Je computer even met rust laten. Dit is Spotlight die je HD aan het indexeren is. Heel normaal, dus hoe minder je de computer belast hoe sneller je m weer kunt gebruiken.

Bijdrager
    Portnull

Dank! De mdworker-processen zijn gebleven, maar de traagheid lijkt verdwenen. Ik hou het in de gaten.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.