14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    Aqua1

lange film branden

Ik heb 15 uur zelfgemaakte video al teruggebracht naar iets meer dan 3 uur, maar nu moet het nog op dvd. Dat levert 2 vraagjes op:

1: kan ik dual layer branden ? Er staat in de system profiler “DVD-Write: -R, -RW, +R, +RW, +R DL”. Dus ik zou denken van wel. Mits natuurlijk daarvoor geschikte DVD’s ergens te koop zijn. Any tips in Amsterdam ?

2: Hoe knip ik zo’n film in stukken ? Staat nu in iMovie en heb m ook evt ge-exporteerd naar full quality QT.

Bijdrager
    earnst jelke

Naar DVD Branden:
    Exporteren naar iDVD en daar je film mee op dvd zetten, of via bijvoorbeeld toast branden kan natuurlijk ook.

Knippen kan op heel veel manieren, kijk eens naar de stickies in “videobewerking”

Bijdrager
    Aqua1

Dank je Earnst. Zover was ik ook. In die stickies staat echter volgens mij vooral hoe je gekochte of gehuurde dvd’s moet kopieren en hoe je verschillende formaten omzet. Vanzelfsprekend doet iedereen dat te goeder trouw…..

Wat ik bedoel is een in iMovie gemaakte film van iets meer dan 3 uur. Die wil ik: ofwel kunnen branden op een DL-DVD, ofwel in kleinere stukken knippen en dan branden op gewone DVD. Omdat anders de kwliteit teveel wordt aangepast aan de grootte van een DVD. Weet je toevallig ook of dat kan ? Of iemand anders ?

Geblokkeerd
    Anoniem

als ik het zo lees zou je het op een dual layer moeten kunnen branden. Vraag alleen is of je software er ook mee overweg kan.

en voor die schijven moet je op internet even rondzoeken denk ik, want ze zijn nog niet ruim voorhanden.

Bijdrager
    jimmoor

Schijven zijn wel al te koop, maar nog redelijk aan de prijs. Als je Toast gebruikt om zo’n hoeveelheid op DVD te branden, vraagt ie voor het branden, als je op de knop Brand hebt geklikt, of je Dual-layer wilt branden of Single-layer. Hier kun je dat dus kiezen. Als je toch voor Single-layer modus kiest, zal Toast verder gaan comprimeren om het toch op een Single-layer te branden.

Bijdrager
    Aqua1

Ik heb Toast ja. Daar kan ik aangeven of ik wil branden op CD, DVD of DVD DL. Dus Toast brandt niet alleen, het comprimeert ook ? Goh…
    En DVD DL kopen gaat het best op internet. Okee. Nog niet naar gezocht, maar heeft iemand dat al eens gedaan ?

Moderator
    unSOUND
    ”Aqua1″

En DVD DL kopen gaat het best op internet. Okee. Nog niet naar gezocht, maar heeft iemand dat al eens gedaan ?

Daar staat genoeg informatie over in de Video-F.A.Q.

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?p=891438#891438

:wink:

Bijdrager
    Aqua1
    ”Aqua1″

… In die stickies staat echter volgens mij vooral…

[offtopic aan]

Jaaa… daar ben ik geweest… Het valt me op dat heel veel mensen graag willen antwoorden met “zoek eerst eens in het forum”. Dat voegt nu niet zoveel meer toe m.i.

[offtopic uit]

Bijdrager
    mac loos

Prima ervaring met het kopen van DVD’s via internet

http://www.ddvd.info/nl/

Bijdrager
    JJmac
    ”mac

Prima ervaring met het kopen van DVD’s via internet

http://www.ddvd.info/nl/

Hier heb ik een setje memorex weg dit gaat tot nu toe perfect.

Bijdrager
    Petje

Dual layer dvd schijfjes zijn redelijk betaalbaar.
    Ze zijn vanaf ongeveer 2.5 tot 3.5 euro te koop.
    Voor kostbaar beeldmateriaal van eigen hand is dat natuurlijk weinig, en er kan makkelijk 3 uur goede kwaliteit filmmateriaal op.

Bijdrager
    Aqua1
    ”Petje”

Dual layer dvd schijfjes zijn redelijk betaalbaar.
    Ze zijn vanaf ongeveer 2.5 tot 3.5 euro te koop.
    Voor kostbaar beeldmateriaal van eigen hand is dat natuurlijk weinig, en er kan makkelijk 3 uur goede kwaliteit filmmateriaal op.

Ja, het viel mij ook wel mee. De laatste keer dat ik DVD-R kocht (alweer een tijdje geleden) heb ik volgens mij niet zo heel veel minder betaald. Tegenwoordig kan dat wel veel goedkoper.
    Dus 3 uur past makkelijk op een DVD-DL. Da’s mooi. Hoef ik niet te knippen.

Bijdrager
    jimmoor

Het viel mij nogal tegen, een dual Layer DVD. De goedkoopste die ik gevonden heb is een 2.4X speed van Verbatim en die kost toch nog altijd € 6,60 per stuk. Gewone DVD’s zijn rond de Euro per stuk als je even zoekt.

Bijdrager
    Aqua1

Op de link hierboven heb je ze voor iets van 2,5 al. Vind ik wel okee. Ook erg handig dat je 3 uur film erop kwijt kunt.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.