5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Bernadictus

Lange boottijd na installatie Bootcamp Win 7

Nadat ik enkele maanden geleden al Bootcamp Windows 7 op mijn Mac geinstalleerd had, heb ik last van absurd lange boottijden van mijn OS X (SN, 10.6.6 – volledig geupdate, bijna ‘maagdelijk’ op wat software na).

Kenmerkend aan dit is dat na het verschijnen van het Apple logo, er een spinner en een loading bar tevoorschijn komen. Na enkele minuten is OS X dan geladen en functioneerd dan volledig naar behoren.

Weet iemand hier een remedie voor? Ik heb ernaar gegoogled maar wordt daar niets wijzer uit en bij Apple wordt ik gedwongen te dokken (ook al is mijn SN aankoop minder dan een jaar geleden) voor support.

Merci.

Ps. Herinstallatie is een optie, maar last resort. Naast Creative Suite 5, Office ’11 en enkele Gb aan digitale stockfoto’s, fonts, muziek en videomateriaal zie ik het niet zo zitten ook nog een Bootcamp Windows 7 + enkele grote programma’s te herinstalleren.

Bijdrager
    Gastje01

Heb je OS X als opstartschijf geselecteerd?

Systeemvoorkeuren–>Systeem–>Opstartschijf

Bijdrager
    Hansi2124

PRAM zappen: Je Mac opstarten/herstarten met direct ná de gong de toetsen P R CMD ALT ingedrukt houden, 2 x de gong horen en direct daarna de toetsen loslaten.

Bijdrager
    Vinhelper

Het lijkt er sterk op dat er geen opstartschijf is geselecteerd, zoals Gastje01 al zei.

Even controleren.

Bijdrager
    xRicck

Ik wil ook graag bootcamp installeren, maar als er problemen voorkomen wil ik graag weten hoe ze zijn op te lossen. Dus weet je wat het nu precies was en wat de oplossing was?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.