12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Brims

Lange bestandsnaam

Wanneer ik een bestand van XP wil openen in OSX dan krijg ik regelmatig de melding dat de naam te lang is van het document.

Daar hadden wij mac gebruikers toch nooit problemen mee?

Of werken we achteruit?
    In OS9 geen problemen en in OSX wel?

Hoe kan ik die XP gebruiker nou eens echt aftroeven?

Bijdrager
    El_Oy

Wat voor een document is het???

Kun je het bestand kopieëren naar de OSX machine… Zo ja, dan ondersteund OSX dus de bestandsnaam.

Als je dan het document probeert te openen en hij kan het DAN niet aan, ligt het meer aan het programma waar je het mee wilt openen…

Mzzl,

El_Oy

Bijdrager
    Tristan

Volgens mij ligt het eraan of de applicatie Cocoa of Carbon is. Nieuwe stijl apps kunnen het wel aan “oude” niet. Word zit ook altijd te zeuren.

Greets
    Tristan

Bijdrager
    Sharky K.
    ”Tristan”

Volgens mij ligt het eraan of de applicatie Cocoa of Carbon is. Nieuwe stijl apps kunnen het wel aan “oude” niet. Word zit ook altijd te zeuren.

Greets
    Tristan

Maakt niet uit of het carbon of cocoa is. Microsoft Office is gewoon slecht in elkaar gezet.

Bijdrager
    Brims

Oke oke ik had duidelijker moeten zijn.
    Het gaat hier om Adobe Indesign XP 2 naar Adobe Indesign OSX 2

Ik had al geaccepteerd dat Bullits tot het verleden behoorden ivm printen. Maar dat XP mij nu gaat aftroeven met langere bestands namen dat kan ik bijna niet trekken.

Bijdrager
    El_Oy

Maar de vraag blijft nog steeds…. Kun je die file naar OSX kopieëren??? Want dan ondersteund OSX de bestandsnaam….

Bijdrager
    Brims

Kopieren doet ie niet hij breekt het bestand af met een ~ alsvolgt (opmaak~1.ind) en dan kan OSX er geen Cake meer van bakken.

Bijdrager
    El_Oy

En doe je dit via SAMBA??? Krijg je hetzelfde via FTP of van een CD???
    Ik weet niet uit mijn hoofd hoe SAMBA ermee omgaat….

Bijdrager
    Brims

Ik pak het bestand van een windows NT server.

Bijdrager
    Brims

Ik hoor zojuist dat Apple 32 tekens gebruikt dit in verband met Postscript. Postscript kan niet goed uit de voeten met lange bestands namen.

Bijdrager
    chm
    ”Lytstomke”

Ik hoor zojuist dat Apple 32 tekens gebruikt dit in verband met Postscript. Postscript kan niet goed uit de voeten met lange bestands namen.

Lijkt mij sterk want het ondersteunen van 32 karakters stamd uit het pre OSX tijdperk (OS9 en lager). Juist weet ik het niet maar OSX ondersteund standaard meer als 300 karakters, dus zou geen probleem mogen zijn!

Bijdrager
    Brims

Kijk ik wil ook graag dat ik alle bestanden kan openen. Dus heb ik deze vraag (zie bovenaan.) hier ook geplaatst. Wie geeft mij het verlossende antwoord?

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.