11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    iMac Lover

[opgelost] Lang wachtwoord instellen op iPad 4

Beste mensen,

Ik heb vanavond mijn iPad 4 gereset naar fabrieks instellingen. Met de bedoeling om meer opslag ruimte op mijn iPad te creëren
    Helaas het hielp geen zier

De vraag is, hoe kan ik weer een alfanumeriek wachtwoord instellen.
    Ik heb een nieuw alfanumeriek wachtwoord aangemaakt, echter niet te activeren

Ik wil geen tweetraps verificatie via mijn oude iPhone, Reden dit werkt niet goed.

Mijn iPad draait op iOS 10.3.3

• Dit onderwerp is gewijzigd 11 maanden, 1 week geleden door  Night. Reden: Je kan je eigen post eenvoudig aanpassen door met je muis over je avatar te gaan, op het driehoekje te klikken en dan voor 'bewerk' te kiezen
    • Dit onderwerp is gewijzigd 11 maanden, 1 week geleden door  Night.

Bijdrager
    koen
    iMac op 18 oktober 2017

Ik wil geen tweetraps verificatie via mijn oude iPhone, Reden dit werkt niet goed

Wat werkt niet goed?

Dit gelezen: https://support.apple.com/nl-nl/HT204060 ?

Bijdrager
    iMac Lover

@koen

De twee traps verificatie met mijn iPhone 4 werkt niet

Die Apple website heb ik natuurlijk ook gelezen, echter de iPad 4 heeft geen vinger scanner
    In instellingen, kom ik deze optie niet tegen op een iPad 4

Daar kan ik geen lang wachtwoord instellen, alleen bijn mijn Apple account boven aan
    Echter ik kan dit alfanumerieke wachtwoord niet activeren

Gr

Bijdrager
    Q-collective

Wat bedoel je met “twee traps verificatie”? Bedoel je twee-factor-authenticatie of twee-staps-verificatie? Wat lukt hier niet (goed) in?

En de toegangscode kun je inderdaad wijzigen naar alfanumeriek bij Instellingen -> Toegangscode -> Wijzig toegangscode -> Toegangscodeopties.

Bijdrager
    iMac Lover

@Q-collectieve ik heb hier overheen gekeken
    Je hebt gelijk, het staat bij toegangs code opties

Ik moet nodig aan een goede leesbril

Bedankt allemaal, topic kan worden gesloten

Gr

Bijdrager
    GoeieDag

Jouw vraag aan ons is nu beantwoord; mooi! Zijn wij nog steeds wel benieuwd naar het antwoord op onze vraag aan jou…

• Deze reactie is gewijzigd 11 maanden, 1 week geleden door  GoeieDag.
    • Deze reactie is gewijzigd 11 maanden, 1 week geleden door  GoeieDag.

Bijdrager
    iMac Lover

Die tweetraps verificatie op de iPhone 4 met iOS 7 werkt niet goed
    Op de een of andere manier wordt dat niet goed ondersteund

Bijdrager
    Q-collective

We weten nog steeds niet wat je bedoelt met “tweetraps verificatie”. Dat bestaat namelijk niet. Zie m’n vorige post.

En wát gaat er mis? Vraagt het apparaat om in te loggen? Blijft hij staan op “verifiëren”? Krijg je geen code of SMS binnen? Ben je verward over de locatie die wordt getoond? Weet je niet hoe je kunt inloggen op iOS 7 met je verificatiecode? Etc, etc, etc.

Bijdrager
    iMac Lover

Als ik de tweetraps verificatie inschakel op mijn iPad, dan kan ik een mobiel nummer opgeven van mijn iPhone 4 met iOS 7

Ik zie dan op mijn iPhone een getal verschijnen 5 of 6 cijferig. Deze 5 cijferige verificatie code moet ik invullen op mijn iPad 4.
    Het gebeurt regelmatig, dat ik te laat zie, wat de code is of was. Met het gevolg, dat ik nog steeds niet kan inloggen op mijn iPad.
    Soms had ik in een korte tijd twee a drie codes waarvan ik met alle geen toegang kreeg tot mijn iPad.
    Ps. mijn telefoon ligt meestal aan een lader in mijn slaapkamer. Als ik naar mijn slaapkamer hol ben ik vaak weer te laat.

Ik gebruik deze verificatie code daarom ook nooit.

https://support.apple.com/nl-nl/HT204915

Met twee-factor-authenticatie kan uw account alleen worden geopend op apparaten die u vertrouwt, zoals uw iPhone, iPad of Mac. Wanneer u voor het eerst wilt inloggen op een nieuw apparaat, moet u twee gegevens verstrekken, uw wachtwoord en de zescijferige controlecode die automatisch op uw vertrouwde apparaten wordt weergegeven. Door de code in te voeren, bevestigt u dat u het nieuwe apparaat vertrouwt. Als u bijvoorbeeld een iPhone hebt en voor het eerst bij uw account inlogt op een nieuwe Mac, wordt u gevraagd om uw wachtwoord en de controlecode die automatisch op uw iPhone wordt weergegeven, in te voeren.
    Omdat alleen uw wachtwoord niet langer genoeg is om toegang te krijgen tot uw account, verbetert twee-factor-authenticatie de veiligheid van uw Apple ID en alle persoonlijke informatie die u bij Apple bewaart aanzienlijk.
    Wanneer u eenmaal bent ingelogd, wordt u op dat apparaat niet meer om een controlecode gevraagd tenzij u helemaal uitlogt, het apparaat wist of uw wachtwoord om beveiligingsredenen moet wijzigen. Wanneer u op het internet inlogt, kunt u kiezen om de browser te vertrouwen zodat u de volgende keer dat u op die computer inlogt niet meer wordt gevraagd om een controlecode.
    Vertrouwde apparaten
    Een vertrouwd apparaat is een iPhone, iPad of iPod touch met iOS 9 en hoger, of een Mac met OS X El Capitan en hoger waarop u al via twee-factor-authenticatie bent ingelogd. We weten dat het apparaat van u is en dat het kan worden gebruikt om uw identiteit te verifiëren door een controlecode van Apple te tonen wanneer u op een ander apparaat of in een andere browser inlogt.
    Vertrouwde telefoonnummers

Ik heb dus iOS 7.* op mijn iPhone 4

Bijdrager
    iMac Lover

@-collective over de locaties die ik vaak zie zijn vaak ver weg, zoals Zwolle of Rotterdam
    Volgens mij zijn dit de internet lokaties van internet servers, waar ik op dat moment toegang mee heb.

Deze locaties wisselen af en toe

Bijdrager
    Q-collective
    iMac op 19 oktober 2017

Als ik de tweetraps verificatie inschakel op mijn iPad, dan kan ik een mobiel nummer opgeven van mijn iPhone 4 met iOS 7

Ik zie dan op mijn iPhone een getal verschijnen 5 of 6 cijferig. Deze 5 cijferige verificatie code moet ik invullen op mijn iPad 4.
    Het gebeurt regelmatig, dat ik te laat zie, wat de code is of was. Met het gevolg, dat ik nog steeds niet kan inloggen op mijn iPad.
    Soms had ik in een korte tijd twee a drie codes waarvan ik met alle geen toegang kreeg tot mijn iPad.
    Ps. mijn telefoon ligt meestal aan een lader in mijn slaapkamer. Als ik naar mijn slaapkamer hol ben ik vaak weer te laat.

Ik gebruik deze verificatie code daarom ook nooit.

Je kunt je iPad ook instellen als vertrouwd apparaat (een apparaat waar je verificatie codes op ontvangt) door te gaan naar Instellingen -> Je naam -> Wachtwoord & Beveiliging (of, als je een oudere iOS versie hebt: Instellingen -> iCloud -> Wachtwoord & Beveiliging), daarop in te loggen met je Apple ID wachtwoord en de verificatiecode in te vullen. Vanaf nu komen codes ook binnen op de iPad.

iMac op 19 oktober 2017

@-collective over de locaties die ik vaak zie zijn vaak ver weg, zoals Zwolle of Rotterdam
    Volgens mij zijn dit de internet lokaties van internet servers, waar ik op dat moment toegang mee heb.

Deze locaties wisselen af en toe

Dit is helemaal correct.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.