6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    dame.blanche

lang project iMovie & iMac verbinden met DVD-recorder

Ik ga een 3 uur durende film monteren in iMovie, wat kan ik het beste doen om alles zo “smooth” mogelijk te laten werken…
    Ik kan de film sowieso opsplitsen in een paar stukken, alleen is het probleem dat al mijn materiaal in één project is geïmporteerd.

Zou ik dan best die 3 uur monteren in 1 project, exporteren naar DV & deze in stukken verdelen…
    of
    Zou ik het project 3 keer kopiëren & in elk project een deel monteren…

Iemand hier al ervaring mee?

En m’n 2de vraag:
    het branden (en ook converteren) gaat waarschijnlijk enooooorm lang duren…
    Ik denk dat ik eens ga proberen om m’n iMac via firewire aan m’n DVD-recorder te hangen (zo eentje met harde schijf voor aan de TV), dan het project laat afspelen (hopelijk blijft Mac niet te vaak hangen) en deze opnemen op de HD van de DVD-recorder… Heeft iemand daar al ervaring mee?

Mijn DVD-recorder heeft een DV-in die ik dus wel kan verbinden met mijn firewire aan de Mac, maar nu gaat de DVD-recorder toch geen extra stroom naar de Mac sturen zodat deze wordt verkl**t…

Alvast thx!

Bijdrager
    forbai

Ik heb niet zo een ervaring met firewire dvd/hd recorders. Persoonlijk gebruik ik liever een brandprograma zodat ik ook leuke en mooie menutjes kan maken.

Maar 1 project van 3uur verdelen over 3 van een uur. Lijkt mij wel een stuk handiger.
    Wat misschien nog handiger is om het in stukken van een 30 minuten te doen. Naar DV expoteren en dan weer importeren in imovie. Het Handige hier aan is Dat als er wat mis kan gaan je niet meteen een uur van je project kwijt bent want een uur is wel erg veel.

Voor je Dvd recorder kan je ook proberen om je imac op je tv aan te sluiten via de DVI out en dan via s-video of composite. Zo heb je geen probleem me je firewire.

Greetz,
    Forbai

Bijdrager
    Klompje

Wat voor iMac heb je? De latere versies van iMovie hebben niet zo’n grote problemen meer met projecten van grotere omvang. Ik monteer regelmatig filmjes met meer dan 2 uur bronmateriaal. Ik hou er uiteindelijk maar iets van 20 a 30 minuten van over. Ga je een film monteren van 3 uur bronmateriaal, of moet het resultaat 3 uur worden? (wat me erg lang lijkt voor een film) Ik ben dan wel benieuwd wat het is. Het coderen naar een DVD neemt wel een paar uur in beslag, maar als je je computer ’s Avonds aanzet dan is ie ’s morgens wel klaar (Er even van uitgaande dat je een iMac G5 of intel hebt).

Ik vind het persoonlijk erg prettig werken om alles in hetzelfde project te hebben staan. Wel heb ik nog externe harde schijven waar ik dagelijks een backup maak van het project. Zeker als het zo’n groot project is, dan wil je zeker niet vele uren werk kwijtraken. Voor de prijzen van externe harde schijven tegenwoordig hoef je het niet meer te laten.

Bijdrager
    dame.blanche

Ik heb een iMac G5 oud model (maar ik heb op de apple-website gezocht of deze een DVI-out heeft, maar dat vind ik niet direct…).
    Voorlopig zit ik al al anderhalf uur en blijft ie nog wel smooth werken… Het was maar om te verhinderen dat ie héél lang nodig heeft om’t te gaan exporteren…
    Het project staat trouwens enkel op mijn harde schijf (project = 50 GB groot), geen plaats meer op m’n iMac zelf… Hopen dat ie niet crasht…
    Het is trouwens een huwelijk waarin een dik uur mis & een dik uur receptiebeelden…;)

Dus voorlopig ook niemand ervaring met Firewire naar DV-in op DVD-recorder?

Bijdrager
    Klompje

Als je camera de mogelijkheden heeft, kun je de gemonteerde film natuurlijk altijd weer terug op een tape zetten en vervolgens de camera aansluiten op je DVD-recorder. Volgens mij is DV-in hetzelfde als Firewire (of zoals Sony het noemt iLink) Ik heb alleen geen ervaring of de DVD-recorder je computer herkent (en vice versa) als een bron die videobeelden geeft. Misschien gewoon proberen. Zou volgens mij met dezelfde kabel moeten kunnen als waarmee je de camera op de computer aansluit.

Bijdrager
    dame.blanche

Camera heeft geen DV-in mogelijkheid, spijtig…:( Ik ga m’n mac eens proberen aan te sluiten op m’n DVD-recorder! Op hoop van zegen!
    Thx voor de reacties!

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.