6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    spruit

lan-verbinding

Weet er iemand hoe ik op mijn imac een icoontje kan tevoorschijn toveren dat ik verbonden ben met een netwerk. Dit zoals in windows men onderaan links die 2 computerjes kan zien dat er lan-verbinding is.
    Ik vind dit nogal praktisch…

alvast merciii

Bijdrager
    EdEPS

Als je al een Lan-verbinding gemaakt hebt met een ander Mac of PC dan heb je toch al een zichtbaar icoontje op je desktop én in je navigatiebalk.!

ed

Bijdrager
    idenniske

ik dacht:
    rechts boven bij het airport icoontje waar staat hoeveel ontvangst je hebt.
    daar een keer op klikken en dan zie je het

Bijdrager
    spruit

buiten airport staat er daar niks bij bij mij, misschien een instelling?

Bijdrager
    desafiadore

Hallo,

Ik gebruik zelf het programma ‘menumeters’, dit programma geeft in de menubalk bovenin naast je airport icoon de lan interfaces weer dit je wilt zien en ook de up/down snelheid en de ‘computertjes’ die oplichten bij netwerkverkeer. Ook geeft het bij het aansluiten van een lan kabel of wifi netwerk meteen de netwerknaam van het netwerk/router/domein aan.

Hier kun je het downloaden, gratis:
    http://www.ragingmenace.com/software/menumeters/index.html

Na installatie kun je zelf kiezen van welke lan interface je verkeer en grafische voorstelling wilt zien.
    Leuke is dat je ook je cpu, harddisk en geheugen activiteit kan laten zien als je dat wilt.

Succes!

Bijdrager
    spruit

bedankt voor de tip:wink:

”desafiadore”

Hallo,

Ik gebruik zelf het programma ‘menumeters’, dit programma geeft in de menubalk bovenin naast je airport icoon de lan interfaces weer dit je wilt zien en ook de up/down snelheid en de ‘computertjes’ die oplichten bij netwerkverkeer. Ook geeft het bij het aansluiten van een lan kabel of wifi netwerk meteen de netwerknaam van het netwerk/router/domein aan.

Hier kun je het downloaden, gratis:
    http://www.ragingmenace.com/software/menumeters/index.html

Na installatie kun je zelf kiezen van welke lan interface je verkeer en grafische voorstelling wilt zien.
    Leuke is dat je ook je cpu, harddisk en geheugen activiteit kan laten zien als je dat wilt.

Succes!

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.