3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    soda

lan-hub?

Hallo,

Ik zou graag een harde schijf en een printer aan mijn modem aansluiten, zodat ik draadloos kan printen met mijn macBook Pro en mijn iMac die beneden staat. Nu vroeg ik mij af of er zoiets bestaat als een lan-hub, want ik heb geen usb-poort op mijn modem. Ik zou natuurlijk ook een airport extreme kunnen kopen, maar dat vind ik nogal een duur.

Bestaat een LAN-hub? Of is er een goedkopere oplossing? Laat het me aub weten.

Alvast bedankt,
    Jef

Geblokkeerd
    Anoniem

Je hebt 2 versies, je hebt de LAN-hub en je hebt een Router.

Ze werken allebei hetzelfde, maar volgens mij is de LAN-Hub onveiliger, omdat de data die je via een netwerk verzend, naar alle aangesloten computer wordt verstuurt. Dus bijvoorbeeld ook een draadloos netwerk, of een andere computer via een ethernetkabel aan de router zelf, waardoor in theorie een hacker alle wachtwoorden kan onderscheppen, of een paar daarvan.

[size=7:61162258e6]Volgens mij was de LAN-Hub de optie met risico, en de router veilig, maar het kan ook andersom zijn[/size:61162258e6]

P.S, om even kort antwoord te geven op de vraag “Bestaat er zo’n LAN-Hub?” is het antwoord: JA :wink:

Bijdrager
    sypie

In plaats van een hub zou ik een switch doen. Een switch is een “slimme” hub. De switch stuurt de gevraagde data namelijk naar de poort toe waar het heen moet, een hub stuurt alle data naar alle poorten en is dus trager als er meerdere apparaten aan hangen.

Zijn de printer en de harde schijf beide voorzien van USB?

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.