4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    nooki

Lan behouden met airport Express

Op het studentencomplex waar ik woon, hebben we een LAN. Ieder kamer is voorzien van een ethernet-aansluiting, waarmee je toegang hebt tot dit netwerk en uiteraard internet.

Mijn huisgenoten kunnen allemaal andere gebruikers op dit netwerk zien (o.a. in Finder, iTunes of bij multiplayer bij bepaalde spellen), maar ik niet.

Mijn set-up is als volgt:

Ik heb een airport express die met een ethernet kabel is aangesloten op het netwerk. Deze airport maakt een draadloos netwerk aan, waarmee o.a. mijn macbook verbonden is.

Het vreemde is, dat huisgenoten die op mijn wi-fi zitten, wel andere gebruikers kunnen zien.

Weet iemand waar dit aan ligt? Moet ik bepaalde instellingen van mijn macbook veranderen? Of is het toch mijn airport?

Bijdrager
    MadSven

Je kunt even naar je Finder-voorkeuren om te kijken of je daar de bonjour-computers en gedeelde servers aangevinkt hebt… als dat zo is zou je ze normaliter moeten kunnen zien in een findervenster onder de kop ‘gedeeld’.

Bijdrager
    mark-a-mac

Je Express wel in brugmodus gezet?

Bijdrager
    nooki

Nee, hij stond niet op brugmodus! Dat heb ik nu wel gedaan, en alles werkt perfect!

Bedankt

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.