3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    NoPlasticPhones

Lage kwaliteit van album art in Apple Music

Hoi iedereen,

Sinds enkele dagen ben ik een tevreden gebruiker van Apple Music. Na enkele maanden wachten heb ik dan toch besloten om het blijkbaar “verouderde” systeem van muziek downloaden via iTunes in te wisselen voor streaming.

Geen klachten voor zover, behalve ééntje dan: de kwaliteit van album art in Apple Music is betreurend slecht. Misschien iets waar jullie niet van wakker liggen, maar ik erger me aan albumhoezen die nét niet scherp zijn.

Zolang je het nummer gewoon afspeelt is de illustratie mooi en scherp. Zodra je het nummer toevoegt aan “Mijn Muziek” wordt de hoes duidelijk wazig. Zelfs zonder te downloaden gebeurt dit, wat ik zou begrijpen aangezien iOS ruimte probeert vrij te maken door minder grote illustraties te gebruiken.

Hieronder een voorbeeld, de hoge kwaliteit staat eerst (verschrikkelijk nummer, maar de illustratie is kleurrijk en dus duidelijk zichtbaar):

Nog iemand die dit probleem herkent of opmerkt? Op internet vindt ik niet onmiddellijk iets…

Bedankt!

Bijdrager
    Beech

Ik heb het even nagedaan bij een ander nummer en daar is het ook zo. Dus je zult er mee moeten leven (en je iOS device is minder snel vol).

Bijdrager
    NoPlasticPhones

Tja, vervelend, maar uiteraard niet onoverkomelijk. Misschien heeft Apple het wel gefixt in de beta van iOS 10. We zullen zien.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.