18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    sporo

Lage downloadsnelheid bij mijn nieuwe Imac

Ik heb een probleem met mijn nieuwe Imac. Ik ben net overgestapt naar het mac gebeuren. Het probleem is dat ik tegen een zeer lage download snelheid oploopt met mijn imac. Mijn windows laptop haal wel volledige snelheid. Ik heb de provider ziggo het snelste pakket. Ik begrijp dat er meer mensen tegen dat probleem zijn opgelopen. Ik gebruik het nieuwste Ziggo modem, dan een router en daarna een switch. Ik gebruik NZBvortex om het een en ander binnen te slurpen maar dat gaat nu wel erg langzaam.Wie kan mij helpen, ik ben zelf nogal een leek op het mac gebeuren.

Bijdrager
    Wiki Post

Bijdrager
    barreman

Hey,

Kijk eens naar de instellingen! Vaak staat er standaard een beperking ingesteld voor het downloaden en uploaden. Lijkt me sterk dat het aan de mac zelf ligt….

Bijdrager
    sporo

Hey, barreman, bedankt voor je reactie, maar waar zou ik dan moeten kijken? Het rare is dat die het even een goede snelheid had maar daarna zakte het als een plumpudding in elkaar.

Bijdrager
    barreman

Dat is misschien niet zo raar. Als het een torrent is, ligt het aan de seeders hoe snel het gaat. Ik heb ook wel eens dat het 1,3 mb/sec gaat, en een half uur later maar 100 kb/sec. Check voor je een torrent download ff hoeveel se hij heeft, en kies dan de hoogste se. Het ligt dus niet aan je mac of router, maar ik denk aan de torrent.

Bijdrager
    Hansi2124

Welkom op dit Apple-forum en gefeliciteerd met je nieuwe Mac!

Staan de juiste poorten open in je router?
    Ik gebruik dat programma zelf niet, maar ik kan mij voorstellen dat je het poortnummer in de Voorkeuren van NZBVortex kan vinden.

Bijdrager
    Maverick9898
    barreman op 05 september 2010