18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    sporo

Lage downloadsnelheid bij mijn nieuwe Imac

Ik heb een probleem met mijn nieuwe Imac. Ik ben net overgestapt naar het mac gebeuren. Het probleem is dat ik tegen een zeer lage download snelheid oploopt met mijn imac. Mijn windows laptop haal wel volledige snelheid. Ik heb de provider ziggo het snelste pakket. Ik begrijp dat er meer mensen tegen dat probleem zijn opgelopen. Ik gebruik het nieuwste Ziggo modem, dan een router en daarna een switch. Ik gebruik NZBvortex om het een en ander binnen te slurpen maar dat gaat nu wel erg langzaam.Wie kan mij helpen, ik ben zelf nogal een leek op het mac gebeuren.

Bijdrager
    Wiki Post

Bijdrager
    barreman

Hey,

Kijk eens naar de instellingen! Vaak staat er standaard een beperking ingesteld voor het downloaden en uploaden. Lijkt me sterk dat het aan de mac zelf ligt….

Bijdrager
    sporo

Hey, barreman, bedankt voor je reactie, maar waar zou ik dan moeten kijken? Het rare is dat die het even een goede snelheid had maar daarna zakte het als een plumpudding in elkaar.

Bijdrager
    barreman

Dat is misschien niet zo raar. Als het een torrent is, ligt het aan de seeders hoe snel het gaat. Ik heb ook wel eens dat het 1,3 mb/sec gaat, en een half uur later maar 100 kb/sec. Check voor je een torrent download ff hoeveel se hij heeft, en kies dan de hoogste se. Het ligt dus niet aan je mac of router, maar ik denk aan de torrent.

Bijdrager
    Hansi2124

Welkom op dit Apple-forum en gefeliciteerd met je nieuwe Mac!

Staan de juiste poorten open in je router?
    Ik gebruik dat programma zelf niet, maar ik kan mij voorstellen dat je het poortnummer in de Voorkeuren van NZBVortex kan vinden.

Bijdrager
    Maverick9898
    barreman op 05 september 2010

Dat is misschien niet zo raar. Als het een torrent is, ligt het aan de seeders hoe snel het gaat. Ik heb ook wel eens dat het 1,3 mb/sec gaat, en een half uur later maar 100 kb/sec. Check voor je een torrent download ff hoeveel se hij heeft, en kies dan de hoogste se. Het ligt dus niet aan je mac of router, maar ik denk aan de torrent.

Het is dus geen torrent maar usenet.
    Maar ook usenet kan dalen of stijgen. Als je bijv iets groots download van een website (iets van 100 MB o.i.d. en dan een website als Apple) haalt ie dan wel de max. snelheid? Want dan weet je zeker dat het niet aan de combinatie iMac/router ligt maar aan het programma.

Bijdrager
    Yvesm007

Is het misschien toevallig als je je wifi uit, en aanzet dat het even beter is, en dan verslecht?

Bijdrager
    Lauwerdos

Als je twijfelt aan je snelheid. Kijk dan even op speedtest.ziggo.nl

Bijdrager
    sporo

Bedankt voor jullie reactie, inmiddels heb ik de snelheid weer hoog op speedtest 94.6 mb/s dus daar is niks mis meer mee. Maar nu het downloaden, daar krijg ik helemaal geen verbindinhg meer op de prog. NZB drop en ook niet meer op NZB Vortex. krijg steeds maar weer een error. Ik heb van alles geprobeerd alles eraf gegooid en weer opnieuw geïnstalleerd. Maar kan het probleem niet vinden.

Bijdrager
    Hansi2124

Je hebt je poorten ook gecontroleerd dus?

Bijdrager
    sporo

Misschien erg stom maar hoe controleer ik dat.

Bijdrager
    Hansi2124

Zoals ik hierboven al aangegeven heb. Daarnaast kan je die poort(en) open zetten in je router door een ip-adres in te tikken in je browser. Vaak is dat http://192.168.1.1/ of iets wat daar op lijkt. Hoe het verder gaat met jouw router, kan je lezen in de handleiding daarvan.

Bijdrager
    sporo

Bedankt verlopig voor alle informatie, heb het programma weer draaien. Ik ga morgen eens kijken hoe dat met die poorten werkt. Ik heb nog heel wat te leren met de mac haha.

Bijdrager
    Hansi2124

Ok. We horen morgen wel of het gelukt is of niet;-)

Bijdrager
    sporo

Tot nu toe is het me nog niet gelukt. Ik vind het moeilijk om de poorten open te zetten en ik heb geen idee wat ik nu precies moet doen.Ik zit in een thuis netwerk met 3 windows pc en dus 1 mac. Ik heb de router wrt 320N van linksys. Is er iemand die me een beetje op weg kan helpen.als ik een test doet dan kom ik op een snelheid van rond de 96 mb/s.Mijn download snelheid is nu ongeveer 7.1 mb/s bij NZBvortex.Dat is volgens mij veel te laag voor wat ik zou moeten kunnen halen. help? klopt ik dat als ik een poort gaat openzetten eerst een statisch ip adres op de mac moet gaan vastzetten. Het netwerk ziet er zo uit. Een ziggomodem dan de router van linksys den twee maal een switch.

Bijdrager
    sporo

Probleem is opgelost, bedankt voor alle reacties.

Bijdrager
    Hansi2124

Hoe heb je het opgelost dan? Wel leuk voor ons om te weten;-)

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.