15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    strigoi

Lag in the World of Warcraft

Ben zelf nog een pc speler maar hebben maccers ook last van lag op de world of warcraft. Weet dat het een server fout van blizzard is sinds de laatste patch (waarin de scourge zat). Kan zelf wow niet meer spelen door de lag. Graag reacties

Bijdrager
    AdriaanB

ik speelde WOW op mn iMac G5 (specs zie onderschrift)
    veel lag, alleen speel ik het nu niet meer…

Bijdrager
    Len

Ik speel geen WoW, maar ik heb voldoende mensen op mijn internet verbinding zien spelen om te concluderen dat het geen moer uit maakt op welk systeem je speelt.
    Natuurlijk heb je op een trage computer dat het spel goed hapert. Dit is geen lag maar gewoon een systeem dat WoW niet echt kan trekken.

OK, het hangt er vanaf wat er in de achtergrond loopt. Als je een virus of spyware op je PC had staan, of tegelijkertijd iets als BitTorrent openzet dan heb je uiteraard last van een hoop vertraging, maar anders… nee.

Geblokkeerd
    Anoniem

Ik heb het op een iBook G3 gespeeld (net te doen), op een Mac Mini Core Solo,
    een iMac G5 (rev.B), en nu op een flink snelle PC. Het enige wat ik je kan zeggen
    over de lag, is dat het ’t meest voorkomt in grote steden zoals Ironforge en Stormwind,
    en tijdens grote (40-man)raids.

Wat ik zelf merk, is dat het vooral komt door niet genoeg ram en een te zwakke videokaart.
    Voor normaal gamen (buiten de bovengenoemde plaatsen), heb je er nauwelijks last van,
    maar de framerate valt soms wel met factor 4 in de drukke plaatsen.

1Gb ram of meer helpt echt enorm, evenals ervoor zorgen dat je het spel niet op de
    voor jouw videokaart maximaal haalbare specs te spelen. Als je bijvoorbeeld met jouw
    videokaart de settings op 80% van maximaal kan zetten, en buiten lekker kunt knallen,
    dan wil dat niet zeggen dat je videokaart dat ook kan als er 40+ mensen om je heen
    lopen te springen. Dat zijn héél wat meer polygonen dan een beetje land alleen.

Het eerste wat je kan doen is “Full Screen Glow” uitzetten… dit helpt enórm!!
    Als dat niet genoeg is, de viewingdistance terugbrengen. Ga gewoon op die manier eens
    telkens een stapje terug met de settings totdat je fatsoenlijk kunt lopen in Ironforge.
    Met mijn iMac (1Gb, ati9600XT), kreeg ik het zonder problemen voor elkaar.
    Met de Mini die ik heb was het lastig omdat de videokaart echt “but” is voor dat spel.
    Maar met de PC die ik ernaast heb (let op: deze is echt wel flink gemaxt, dus niet te vergelijken
    met een iMac of Mini) heb ik er helemaal geen last van. Maar dat komt meer doordat ik
    er genoeg in heb zitten om écht zware spellen maximaal te spelen.

Afhankelijk van welke PC of Mac je hebt, probeer eerst de settings wat terug te
    brengen (stap voor stap), en kijk daarna eens of je niet meer ram nodig hebt.
    Een redeljk tot goede videokaart helpt ook.

Mvg,
    Joram

Bijdrager
    Jaffster

Ik speel WoW op mijn dueal G4……

lag: 33 mS

gaat perfect…. vanavond nog gespeeld:)

Succes….

Jaffster

Moderator
    Strifer

ik speel WoW op mijn MBP 17″ 2.16 Ghz, alles op de maximale settings en ik heb een gemiddelde ms die in de 20 ligt. Ik heb geen problemen in IF of andere drukke plaatsen. Loopt allemaal prima hier. Ik heb zo af en toe wat lag problemen als de servers van blizzard moeilijk doen, maar verder niet. Geen last van die laatste patch ofzo.

Ik kan in ieder geval prima spelen, ik ga zo ook weer even inloggen en even wat xp halen:)

Bijdrager
    Pier

Ik had last, totdat ik even flink ben gaan snoeien in mijn add-ons. Misschien bij jou hetzelfde probleem?

Bijdrager
    JohanWouters

Ik speel WOW op m’n dual 2.0 Ghz G5, 2,5 GB RAM, GeForce 6800 Ultra videokaart met alle grafische instellingen op maximaal. Doorgaans weinig tot geen lag, ook niet in hartje Ironforge, al zit ik toch op een overvolle server.

Bijdrager
    Hanhart

Ik speel op een 1,5 GHz Powerbook met 512 MB Ram. Het spel loopt redelijk vlot, al ga ik dood van de lag in IF. Het feit dat ik maar 512 MB ram heb zal er ook wel iets mee te maken hebben.:)

Moderator
    Strifer

je moet trouwens ook meer geheugen toekennen aan je add-ons als je er veel gebruikt. ik heb 2 gb geheugen in mijn macbookpro en ik heb 256 mb toegekend aan de add-ons. verder staat bij mij alles maximaal en draai ik op de hoogste resolutie. geen lag door computer, hoogstens door de server zelf dus. maar daar kan niemadn wat aan doen en heeft iedereen last van.

ik loop smooth door ironforge, dat was op mijn g4 1.25 ghz wel anders…

Bijdrager
    Quack

Ik kan helemaal niet vloeiend door Ironforge lopen. Ik wordt daar steeds in elkaar gemept :(

Bijdrager
    yougina

Lol, ja daar heb ik ook altijd last van :P

Bijdrager
    bjornWoW

hey ik ga een nieuwe pc haalen wil
    er niet veel voor geeven is dit een beetje een goede pc zonder lag te speelen voor
    World of warcraft Groetjes bjorn

Athlon 64 Gamers PC

Processor
    939 AMD Athl64 3200+ 2.0GHz Venice

Koeler Thermaltake TR2 M6 754/940/9

Moederbord MSI K8T Neo2-F V2.0 GL/AGP 939

Geheugen 512 MB DDR/400 PC3200 takeMS

Grafische kaart HIS ATI Radeon X1600 Pro ICE Q 256MB

Harde schijf 160GB 7200 Samsung HD160JJ 8MB SAII

DVD-Brander NEC ND4571 16x +/-writer bulk beige

499euro de pc

wie kan me vertellen of op deze pc Wow wel relax loopt >)alvast bedank Gasten

Bijdrager
    bjornWoW

kan iemand mij vertellen of wow er goed op loopt

Bijdrager
    DK master

Jahoor, mijn broertje heeft een iets mindere PC en daar loopt het perfect op..
    maar 512 MB RAM is wel wat te weinig.

Alleen is dit niet echt een vraag die je op een mac-forum moet vragen:P

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.