18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    Daan86

Lader Macbook

Beste mensen,

Mijn macbook lader van 3 maanden oud is kapot. bij de plug waar je hem in je macbook steekt is een soort van openingetje ontstaan in het plastic snoertje. Mijn vraag is, zou dit onder de garantie vallen aangezien het merkwaardig is dat dit nu al gebeurd na 3 maanden?

Oh ja hij doet het nog wel als ik het een beetje aanduw allemaal maar je begrijpt dat dit natuurlijk niet echt een oplossing is.

Dankje!

Bijdrager
    mvdenberg

Bij normaal gebruik is dit niet normaal: gewoon even naar je dealer terug gaan.

Bijdrager
    KingAchille

Een Apple product moet werken! Geen flauw gedoe met lapmiddelen dus! Teruggaan en een nieuwe vragen/eisen!
    Mvg,

Bijdrager
    dr.cody

Ik zou die adapter zelf moeten zien eerst maar er is zoiets als “customer abuse”, iets waar KingAchille, naast volkerenmoord waarschijnlijk ook aan doet. ….met je eisen :satisfied:

Maar dat is zo door de dealer te zien en een nieuwe adapter is zo besteld.

Bijdrager
    jago

Ik heb juist hetzelfde met mijn MBP, loop er al een maand zo mee rond en hangt er nu al 6mm uit…
    Na de examens eens binnen doen (binnen kleine 2 weken), hopelijk vervangen ze gewoon (heb ook een toest stuk en mijn line-in lijkt niet te werken)

Bijdrager
    KingAchille

k zou die adapter zelf moeten zien eerst maar er is zoiets als “customer abuse”, iets waar KingAchille, naast volkerenmoord waarschijnlijk ook aan doet. ….met je eisen

grr, nee hoor, in het echt ben ik een heel rustige, lieve, toffe, sympathieke, aangename jongeman hoor :bigsmile:
    Mvg,

Bijdrager
    Peejee

Ik heb ook een aantal eigenaardige dingen aan m’n macbook… ook in verband met de batterij en de lader trouwens.

1. het lampje op de lader gaat uit na enkele seconden: rood of groen, ’t maakt niet uit ’t gaat gewoon uit, soms na enkele minuten, soms na enkele seconden al.
      2. soms begint hij te laden, soms ook gewoon niet, ook iets zeer eigenaardigs: vol of niet vol, ik moet altijd goed checken of mijn macbook zegt: bezig met laden, of dat hij gewoon op netstroom overgeschakeld is. Laatst was hij bijna helemaal leeg, ik stak mijn lader in, en in plaats van te herladen schakelde hij mijn computer gewoon op netstroom, de batterij werd niet opgeladen, helaas heb ik ’t pas gemerkt toen ik hem wou gebruiken onderweg…
      3. hij laadt de batterij niet altijd vol, soms zegt hij dat hij helemaal volgeladen is, wanneer ik dan de lampjes onderaan check gaan er misschien 3 lampjes branden.
      4. probleem van andere aard, alléja probleem, ik maak er mij ’n beetje zorgen over, weet niet of dat nodig is: als ik mijn macbook open klap krijg ik zo knipperlicht effect, mijn scherm heeft zo precies een beetje opwarmtijd nodig en geeft dan schommelingen in de weergave-intensiteit, net ’n tl-lamp die je aansteekt, minder extreem maar toch duidelijk.[/list:u:e3df2da748]
      De miserie van dit alles is dat ’t niet echt duidelijk zichtbare problemen zijn en dus moeilijk uit te leggen in een macstore.

Iemand onder jullie die ook deze dingen voorheeft? zijn er oplossingen voor, hoef ik er mij hoegenaamd geen zorgen over te maken? of steek ik ‘m toch best effe binnen voor nen stevigen check-up… ’t is dat ‘k nog een kleine 2 maand garantie heb en door deze miserie twijfel om toch maar ’t applecare pakket aan te schaffen…

Bijdrager
      jago

Peejee, ik heb probeem 1 en 2 ook. En dat is erg vervelend! je steekt hem ’s avonds in om op te laden, de volgen ochtend neem je hem mee naar school en daar merk je dat je battery plat is … leuk is anders

Moderator
      unSOUND
      ”KingAchille”

k zou die adapter zelf moeten zien eerst maar er is zoiets als “customer abuse”, iets waar KingAchille, naast volkerenmoord waarschijnlijk ook aan doet. ….met je eisen

grr, nee hoor, in het echt ben ik een heel rustige, lieve, toffe, sympathieke, aangename jongeman hoor

…die zijn vrienden niet om diensten vraagt, maar ze opdracht geeft… :P

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?p=1418328#1418328

Bijdrager
      mvdenberg
      ”unSOUND”
      ”KingAchille”

grr, nee hoor, in het echt ben ik een heel rustige, lieve, toffe, sympathieke, aangename jongeman hoor

…die zijn vrienden niet om diensten vraagt, maar ze opdracht geeft… :P

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?p=1418328#1418328

Ja, dat zag ik ook voobij komen :D

Bijdrager
      KingAchille

Voor degene die problemen hebben met hun MacBook, Apple heeft onlangs een
      update voor de batterijen meegegeven. Misschien zijn de problemen daarmee verholpen…

En jongens toch, wat wordt er weer een drama van gemaakt :?
      Het is mijn vriendin. Dé vriendin. En als ik ze ettelijke weken moet missen, mag ik haar toch om een gunst vragen zeker :wink:
      Mvg,

Bijdrager
      Oppie
      ”KingAchille”

Het is mijn vriendin. Dé vriendin.

Nou, jij bent er vroeg bij! Als 12-jarige al dé vriendin hebben…

[size=9:d36fdf3668]Of schat ik je leeftijd op het forum elke keer verkeerd in?[/size:d36fdf3668]

:innocent:

Bijdrager
      KingAchille

Bzz fout. 18 jaar, maar ik zet mijn leefdtijd er bewust niet bij want dit schijnt een verschil te maken in welke graad je serieus genomen wordt…
      Mvg,

Bijdrager
      Oppie

Je leeftijd heeft weinig te maken met het serieus genomen worden.
      Wel hoe je vragen optelt, de toon van je reacties, of je spelling en stijl van een 9-jarige is, etc.
      Ik ken hier een aantal 12-, 13-jarigen die zeer serieus worden genomen (v.v.)

Bijdrager
      KingAchille

Uiteraard, maar ik doe steeds mijn best om altijd beleefd en correct uit de hoek te komen, maar dat is mij eens een keer serieus in dank afgenomen. En sindsdien heb ik mijn leefdtijd weggehaald…
      Mvg,

Bijdrager
      Peejee
      ”KingAchille”

Voor degene die problemen hebben met hun MacBook, Apple heeft onlangs een
      update voor de batterijen meegegeven. Misschien zijn de problemen daarmee verholpen…

reeds gebeurd, helpt echter geen reet

en nog een kleine ergernis die ik wens te uiten… wordt hier ook on-topic gepraat of gaat het hier altijd over zo’n zever

Bijdrager
      acb

vette pech denk ik!

Je moet het kabeltje ook niet aan de kabel uit je MB trekken maar netjes zoals het hoort aan het stekkertje, al is hij zo klein…

Het is immers behoud van je eigen spullen, jammer dat weinig mensen daar geen reet om geven en het dan maar op garantie gooien….:|

Bijdrager
      KingAchille

Ach ja, laat iets weten ofdat het gelukt is met de garantie…
      Mvg,

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.