4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    kaan7o

Lader laadt niet meer

Hallo,

ik heb een MacBook Air 11″. Hij komt uit eind 2010. Nooit problemen mee gehad maar sinds vanochtend wel. Batterij was leeg dus ik hem net als altijd aansluiten en ineens laadde hij niet meer op. Na 2 uur ongeveer probeerde ik het opnieuw en toen deed hij het wel. Ik wachtte tot dat hij vol was en startte hem op. Toen viel me op dat de batterij rechtsboven in ook rood was, het balkje in de batterij. Toen die van 100% naar 99% ging werd die weer zwart net als normaal. Nu probeer ik het al vanaf 6 uur maar het lukt niet. Er gaat wel stroom doorheen want de adapter voelt op zich wel warm aan. Absoluut niet te warm of iets dergelijks dus daar kan het ook niet aan liggen.

HELP!

Bijdrager
    SunKeeper

Kabelbreuk?

Dat soms het icoontje rood blijft terwijl je al boven de 10% bent is een bug. Die zichzelf oplost zoals je ziet.

Heb je ergens iemand in de buurt die ook een MacBook (Air/Pro) heeft?
    Je mag gewoon zowel 45W, 60W en 85W laders koppelen aan jou Mac om te testen of dat functioneert.

Jouw adapter mag alleen aan Macs die een 45W lader hebben, anders wordt ie te warm.

Bijdrager
    kaan7o

Is er een manier om achter kabelbreuk te komen?

Helaas is er niemand in de buurt..

Bijdrager
    GoeieDag

Is het een probleem van de lader, of een probleem op de MBA?
    Igv de laatste, zou je eens een SMC reset kunnen doen: https://support.apple.com/nl-nl/HT201295

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.