15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    Hanhart

Lacie voeding verwarring

Beste mensen,

Ik heb iets stoms gedaan en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Ik zit hier met 2 Lacie schijven. De d2 Quadra, de 500gb versie en de 2big Quadra, de 1TB versie (staat niet op de site).

Nu heb ik de twee voedingen van deze toestellen door elkaar gehaald en weet ik niet meer welke bij welke hoort. Ik zit met kapot te zoeken in de handleiding, maar de complete informatie over de voedingen is er niet in te vinden. Misschien heeft iemand van jullie een idee.

Voeding 1
    AC Input : 100-240V – 50/60Hz – 0,9A Max
    DC Output : 12V – 3.0A

Voeding 2
    Input : 100-240V – 50/60Hz – 1,3A
    Output : 12V – 4A

Nu weet ik niet of die ene ampère bij de output veel uitmaakt, maar ik heb toch liever zekerheid.

Alvast bedankt!

Bijdrager
    dame.blanche

Oei, ik heb ook 2 Lacie’s. Jouw D2 Quadra 500 GB & een D2 Extreme 320 GB en in de loop van de jaren zijn de voedingen ook al eens omgedraaid (geweest)… Heb er nooit een probleem mee gehad.

Maar ik begrijp dat je liever nog meer zekerheid wilt…;-)

Bijdrager
    superfreak

Ik heb 10-tallen Lacie schijven met allemaal verschillende voedingen. Ik heb nog nooit gemerkt dat er iets mis gaat uitgezonderd van het feit dat sommige voedingen niet werken op een andere schijf. Wat ook bijzonder irritant is maar er is bij nog nooit iets stuk gegaan.
    De nieuwe schijven merk ik nu altijd zodat ik gelijk weet welke voeding waarbij hoort. Ook daar is het weer wijs niet de stroomkabel maar alleen de adapter zelf :slant:

Succes, Milan

Bijdrager
    Hanhart

Vanaf het moment dat ik weet welke bij welke hoort plak ik er 100 labels op.:lol:

Bijdrager
    superfreak

Voor de zekerheid kun je ook Lacie hier in Nederland even een mailtje sturen. Zij kunnen je zo uit de brand helpen. Die getallen zien er altijd gevaarlijk uit he:evil:

Bijdrager
    Hanhart

Jup, ik zit nu te werken aan een mailtje.:)

Moderator
    Poezenbeest

Misschien kan je de productnummers van de voedingen even noteren… daar hebben we meer aan. Wat er in de HD’s moet, staat ook op de HD’s zelf, dus dat had je zelf al kunnen uitzoeken…

Bijdrager
    Hanhart

Dat heb ik gisteren inderdaad gedaan, maar ik heb nergens een productnummer gevonden op de HD’s zelf. Dat heb je met zo’n strakke designs.:p

De voedingen :

-DA-36J12
    -ACD048A-12

Bijdrager
    Mac Erger Je Niet

Kun je de juiste voeding hier niet vinden?

Bijdrager
    Hanhart

Had ik ook al gedaan, maar ze staan er niet alle twee tussen.;)
    Maar toch bedankt.

Ik ga ze, zoals dame.blanche zei, toch maar eens aansluiten.

Bijdrager
    Mac Erger Je Niet

Dat zal, zoals gezegd, zeker geen kwaad kunnen.

Inactief
    Anoniem

De oplossing staat gewoon op de site van LaCie… je moet alleen even puzzelen. Succes!

-> http://www.lacie.com/imgstore/support/faq_10564_ps_labels_all.jpg

Bijdrager
    Hanhart
    Zakske op 18 september 2010

De oplossing staat gewoon op de site van LaCie… je moet alleen even puzzelen. Succes!
    -> http://www.lacie.com/imgstore/support/faq_10564_ps_labels_all.jpg

HELD!

Geen idee waar je dat op de site hebt gevonden, maar je bent een held.:)

Bedankt en alle anderen ook bedankt voor het meedenken!

Bijdrager
    dame.blanche

Wow! En er staat zelfs ergens: “Do not use this power adapter…”…
    :ftim:

Bijdrager
    Vinhelper

Om er nog even technisch op in te gaan:

Die input kan je al meteen laten doen, want wat er uit je stopcontact (en dus IN je voeding) komt is overal gelijk, en komt ook niet zo precies.

Output is wel belangrijk:

– voltage moet overeen komen, of mag niet meer dan 0,5 afwijken. In dit geval: is gelijk, dus maakt niets uit.
    – aantal Ampere: de voeding geeft maximaal 4 (de ene) en 3 (de andere). De apparaten hebben een bepaalde waarde nodig, en het enige waar je daarbij op moet letten is dat de voeding die waarde minimaal geeft. Geeft de voeding bijv. 8 amp en je apparaat heeft maar 5,5 nodig? Geen probleem. Andersom kan niet, want dan blaas je je voeding op, die trekt het niet dan.

Ezelsbruggetje: zie het als een sloot (apparaat) waar jij (voeding) overheen moet springen. Je kan maar een bepaalde afstand springen, niet verder, want dan val je in het water. Een te brede sloot kan niet, maar een hele smalle is geen enkel probleem.

Doe er je voordeel mee.:wink:

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.