-
Q:
Lacie voeding verwarring
Beste mensen,
Ik heb iets stoms gedaan en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Ik zit hier met 2 Lacie schijven. De d2 Quadra, de 500gb versie en de 2big Quadra, de 1TB versie (staat niet op de site).
Nu heb ik de twee voedingen van deze toestellen door elkaar gehaald en weet ik niet meer welke bij welke hoort. Ik zit met kapot te zoeken in de handleiding, maar de complete informatie over de voedingen is er niet in te vinden. Misschien heeft iemand van jullie een idee.
Voeding 1
AC Input : 100-240V – 50/60Hz – 0,9A Max
DC Output : 12V – 3.0AVoeding 2
Input : 100-240V – 50/60Hz – 1,3A
Output : 12V – 4ANu weet ik niet of die ene ampère bij de output veel uitmaakt, maar ik heb toch liever zekerheid.
Alvast bedankt!
Ik heb 10-tallen Lacie schijven met allemaal verschillende voedingen. Ik heb nog nooit gemerkt dat er iets mis gaat uitgezonderd van het feit dat sommige voedingen niet werken op een andere schijf. Wat ook bijzonder irritant is maar er is bij nog nooit iets stuk gegaan.
De nieuwe schijven merk ik nu altijd zodat ik gelijk weet welke voeding waarbij hoort. Ook daar is het weer wijs niet de stroomkabel maar alleen de adapter zelf :slant:Succes, Milan
Kun je de juiste voeding hier niet vinden?
InactiefAnoniem18 september 2010 om 08:56De oplossing staat gewoon op de site van LaCie… je moet alleen even puzzelen. Succes!
-> http://www.lacie.com/imgstore/support/faq_10564_ps_labels_all.jpg
Zakske op 18 september 2010De oplossing staat gewoon op de site van LaCie… je moet alleen even puzzelen. Succes!
-> http://www.lacie.com/imgstore/support/faq_10564_ps_labels_all.jpgHELD!
Geen idee waar je dat op de site hebt gevonden, maar je bent een held.
Bedankt en alle anderen ook bedankt voor het meedenken!
Om er nog even technisch op in te gaan:
Die input kan je al meteen laten doen, want wat er uit je stopcontact (en dus IN je voeding) komt is overal gelijk, en komt ook niet zo precies.
Output is wel belangrijk:
– voltage moet overeen komen, of mag niet meer dan 0,5 afwijken. In dit geval: is gelijk, dus maakt niets uit.
– aantal Ampere: de voeding geeft maximaal 4 (de ene) en 3 (de andere). De apparaten hebben een bepaalde waarde nodig, en het enige waar je daarbij op moet letten is dat de voeding die waarde minimaal geeft. Geeft de voeding bijv. 8 amp en je apparaat heeft maar 5,5 nodig? Geen probleem. Andersom kan niet, want dan blaas je je voeding op, die trekt het niet dan.Ezelsbruggetje: zie het als een sloot (apparaat) waar jij (voeding) overheen moet springen. Je kan maar een bepaalde afstand springen, niet verder, want dan val je in het water. Een te brede sloot kan niet, maar een hele smalle is geen enkel probleem.
Doe er je voordeel mee.:wink:
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.