8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    RobinH

LaCie USB Speakers (of Toch FireWire?)

Ik heb laatst van mijn oma de LaCie USB Speakers gekregen.

Ze ruizen echter als ik ze gewoon aan heb staan. (Dus als ze wel stroom krijgen, maar geen geluid afspelen. Dan hoor je het het meest. Maar je hoort het ook een beetje als er gewoon muziek word afgespeeld)
    Dit lijkt mij niet normaal.

Maar als ik (eigenlijk mijn oma) bij de dynabyte kom zeggen ze dat de kwaliteit van de speakers gewoon niet hoog is.
    Omdat ik weet dat er hier mensen op het Forum zijn met de zelfde speakers was mijn vraag,
    Hebben jullie ook last van dat geruis?

Als dat namelijk niet zo is koop ik gewoon bij een andere winkel nieuwe. (Ja ik heb het geld terug gekregen en het mogen trouwens ook gewoon de FireWire speakers zijn. Als deze beter zijn…)

Alvast bedankt,

Bijdrager
    nookie

Kijk hier eens rond: Digitale ruis [OPGELOST]
    Misschien dat er iets soortgelijks aan de hand is.

Bijdrager
    Stove Jebs

de Lacie FireWire speakers komen bij de experts goed uit de test..

:innocent:

http://www.macuser.co.uk/reviews/104570/lacie-firewire-speakers.html

Bijdrager
    RobinH

Dus jij zal zeggen dat dat niet hoort?
    (lijkt mij ook, alleen de dynabyte is anders van mening)

Lid
    Pepperonie

Wat voor ruis heb je?
    Gewoon het “sneeuw” geluid, of net alsof er een telefoon in de buurt ligt. Of plopjes?

Bijdrager
    HoodedOne

Afgaand op de goede reacties op de firewire versie van deze luidsprekers, heb ik een tijdje geleden ook deze USB versie gekocht. En dat had ik dus niet moeten doen.
    Net zoals Robin al zegt, ruisen ze hoorbaar vanaf het moment dat er spanning op staat. En daarbij komt ook dat de geluids kwaliteit maar heel matig is. Tijdens afspelen van muziek zaten er ook ineens bijgeluiden in, die er niet in thuis hoorden.
    Ik heb ze dan ook snel vervangen door de Logitech Z-5 speakers. Dit zijn ook USB speakers, en ik vindt ze vele malen beter dan de LaCie rommel.

Bijdrager
    RobinH
    ”Pepperonie”

Wat voor ruis heb je?
    Gewoon het “sneeuw” geluid, of net alsof er een telefoon in de buurt ligt. Of plopjes?

Het is van die ruis, net alsof je radio nét niet goed is afgestemd…

@ HoodedOne
    Jij had het dus ook? Oke, dan weet ik dat ik sowisoo naar andere speakers ga kijken.

En zijn er ook mensen met FireWire Speakers die dit probleem ook hebben?
    Of hebben die dit niet?

Bijdrager
    steffenvm

De mijne (FireWire) hebben dat niet, enkel en alleen als de MBP in sluimer staat of uitstaat en de voeding van de MBP steekt in. Maar meestal trek ik dan gewoon de voeding van m’n MBP uit…

Nu ja, in zeker maten hebben ze ook een soort ‘ruis’ als m’n MBP gewoon aanstaat, al is dat enkel goed hoorbaar als ik er met m’n oor echt dicht bij ga hangen.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.