6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Mr. White

[LaCie USB 8GB] fat32 vele malen sneller dan Mac OS Extended

Vandaag heb ik een verse installatie van 10.6 gedaan.

Nu heb ik een LaCie sleutel usb stick van 8gb.
    Hier stond FAT32 op.

Nu heb ik wat iso bestanden en eentje daarvan is 4.8GB.
    Deze kon ik niet op de usb stick zetten met fat32 dus formatteerde ik hem als Mac OS Extended (journaled).

Opeens kopieert hij veel langzamer. Waarbij het eerst in 3 tellen er op stond, doet hij nu over 200 mb zo’n 5 minuten.
    Wie weet wat er aan de hand is?

Bijdrager
    eklein

Kun je ook aangeven wat het werkelijke verschil is? Drie tellen is namelijk onmogelijk zo snel is de USB poort niet.

Overigens is HFS+ met journaling gewoon wat langzamer onder sommige omstandigheden maar 200 MB in vijf minuten is te langzaam of het stickje is niet erg goed. Een beetje stick hoort toch wel 5 MB/s te doen dus dan kan je 300 MB in een minuut.

Probeer eens zonder journaling dat scheelt weer het schrijven van het journal.

Bijdrager
    Mr. White

Bedankt voor de tip, ik ga het proberen!

Bijdrager
    eklein

Ik heb het net nog even getest met mijn sandisk stick. Mac journaled doet ongeveer 2.8MB/s, Mac zonder journal en FAT32 doen ongeveer 4.3 MB/s.

Bijdrager
    Koetjesreep

Schop. Ik heb echt precies hetzelfde probleem!
    Wie heeft de oplossing?

Bijdrager
    iep

“Probeer eens zonder journaling dat scheelt weer het schrijven van het journal.” lijkt mij toch echt een oplossing die een aantal posts boven je wordt gegeven. Dat al eens geprobeerd?
    Tegenwoordig kan men in OS X (sinds 10.6.5) ook gebruik maken van ExFat waardoor je eigenlijk een FAT32 on steroids hebt en dus wel bestanden van 4.8GB erop kunt zetten. Zou je ook nog eens kunnen proberen.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.