16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    vriesela

LaCie / Time machine probleem

Ik heb een LaCie externe HD. Wanneer ik in de info kijk kan ik ‘Alleen lezen’.
    In de systeemvoorkeuren van Time Machine klik ik op “Kies Reservekopieschijf (of op ‘Aan’), maar het popupvenster wat verschijnt is leeg: ik kan daar de LaCie dus niet instellen.
    De Lacie is wel gewoon te openen, maar bestanden toevoegen lukt niet meer.

Weet iemand wat ik fout doe, of is er iets mis met de LaCie?

Bijdrager
    Bor

Kun je Alleen Lezen niet veranderen in Lezen en schrijven?

Bijdrager
    Pieterr

Is die disk soms toevallig NTFS geformatteerd?

Bijdrager
    vriesela

Ik kan alleen lezen, en niets veranderen. Ik heb de LaCie al ruim een jaar en pas nu treedt dit probleem op.
    Ik weet niet wat NTFS geformatteerd is…

Bijdrager
    Fierry

Heb je de Lacie schijf geformatteerd met een Windows PC?

Bijdrager
    vriesela

Nee. Sowieso heb ik ‘m niet geformatteerd. Destijds aangeschaft, aangesloten en klaar. Werkte tot nu toe als een zonnetje:)

Bijdrager
    1984
    ”vriesela”

.Ik weet niet wat NTFS geformatteerd is…

Even op het icoontje van jouw LaCie schijf command +i toetsen en even kijken bij structuur, daar zie je hoe hij geformatteerd is. ((waarschijnlijk is hij dan FAT32)

Bijdrager
    Esquare
    ”vriesela”

Werkte tot nu toe als een zonnetje

Ook met Time Machine of probeer je dat nu voor het eerst?

Bijdrager
    Pieterr

Als je de schijf direct na aanschaf hebt gebruikt (zonder te formatteren) is het nog maar de vraag of ie al HFS+ (Journaled) geformatteerd is. Dit is wel een vereiste als je de schijf voor Time Machine wilt gaan gebruiken.

Bijdrager
    vriesela
    ”1984″
    ”vriesela”

.Ik weet niet wat NTFS geformatteerd is…

Even op het icoontje van jouw LaCie schijf command +i toetsen en even kijken bij structuur, daar zie je hoe hij geformatteerd is. ((waarschijnlijk is hij dan FAT32)

Daar staat: MacOS Uitgebreid (HFS+).

De afgelopen weken deed hij het prima met Time Machine.

Vorige week heb ik Windows geïnstalleerd voor het programma VMware Fusion. Kan het daarmee te maken hebben?

Bijdrager
    Pieterr

Misschien is het dan nu toch tijd voor Myth #1… (uitleg) op je externe disk, welteverstaan.

Bijdrager
    P3t3r

Hola,

Ik heb de ‘Myth #1′ helemaal gelezen en ook de reacties, maar ik zie niet wat de relatie is tot de problemen alhier beschreven met de LaCie hdd en de TimeCapsule software van’ vriesela’. Ik overweg ook een LaCie hdd aan te schaffen vanwege de NAS functionaliteiten (ingebouwde FTP server! want dat kan Apple’s TimeMachine niet) en ben stad & land aan het afzoeken naar informatie.

Tot nu toe kom ik alleen een website http://www.appletje.nl/ tegen waar een tool te downloaden is dat je een externe hdd kan gebruiken als TimeMachine, dat zou ook moeten werken op de LaCie NAS;

http://www.lacie.com/nl/products/product.htm?pid=11089

“ook toegankelijk op afstand via FTP als u niet thuis bent ”

De reacties hier op OMT zijn beperkt, dat komt doordat ik niet goed zoek / lees of dat mjn vraag te eenvoudig (?) is en iedereen met een externe hdd TimeCapsule draait. Kortom welk OMT member heeft een LaCie NAS (met FTP) goed werkend met de TimeCapsule software? Anyone?

Dank!,
    P3t3r.

Bijdrager
    Pieterr
    ”P3t3r”

Kortom welk OMT member heeft een LaCie NAS (met FTP) goed werkend met de TimeCapsule software?

Moet jij daar nou het topic van vriesela voor kapen, terwijl je zelf notabene al je eigen draadje hebt? Foei.
    http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=134050

Bijdrager
    celie

die van mij doet het ook niet meer, voorbereiden van een reservekopie via time machine duurt veel te lang

Bijdrager
    vriesela

Bedankt allemaal… maar helaas weet ik nu nog niet precies wat ik achtereenvolgens moet doen om de zaak te herstellen.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.