5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    diendea

LACIE ‘shortcut button’ op externe HD

Ik wil een LACIE externe HD kopen (2 TB) en daar zit voorop de behuizing een blauwe knop, de zogeheten ‘shortcut button”
    dit schijnt te zijn om snel door bestanden heen te switchen.

Heeft iemand daar ervaring mee? is dat een handige optie als je bijv. je schijf gaat partitioneren in 4 schijven?
    Dus zodat je niet alle schijf-iconen op je bureaublad krijgt?

Ik twijfel nl met de Westen Digital (2TB) die zo’n knop dus niet heeft.

Bijdrager
    Pieterr

People can utilize the LaCie Shortcut Button-the blue button in front of the drive–as a one-push backup or application-launching utility. It can be configured to launch any document or application, or initiate included EMC Retrospect Express software that offers automated backups on the LaCie Big Disk Extreme+.

Als je alleen voor deze “feature” de LaCie wilt hebben, zou ik zeggen: koop de WD.

Bijdrager
    iJoost

De blauwe knop kun je middels een paneel in Systeemvoorkeuren koppelen aan een toepassing. Standaard leveren ze spul van Retrospect* erbij en is ie daaraan gekoppeld. Maar je kunt ‘m ook gewoon koppelen aan de Time Machine. Alleen gaat bij mij die koppeling wel telkens weer verloren. Maar ach, het voegt voor mij nauwelijks iets toe, dus ik laat het lekker zo. Er draait trouwens een extra procesje om dat met die knop te kunnen doen. Die zal ik ook eens een keer eruit peuteren als ik zin heb. Kortom die blauwe knop ziet er leuk uit en hij geeft mooi licht maar verder… ik zou er geen cent extra voor willen betalen.

* Voor mij nooooooit meer Retrospect (geen vragen hierover ;-).

Bijdrager
    1234

ik heb er een, maar ik gebruik die knop ook nooit.
    Hij staat op Auto, dus hij schakelt vanzelf ein en uit.

Bijdrager
    NieuwZuidje

Deze short cut werkt niet bij min onder Snow..
    Moet systeemvoorkeuren steeds opnieuw starten en afsluiten, verder kom ik er niet mee.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.