8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    dash

LaCie schijf onherkenbaar (na diverse updates OS)

Beste Allen,

Ik maak dankbaar gebruik van de LaCie D2 250 GB externe schijf. Maar na enkele updates van mijn os systeem komt mijn Lacie niet op de desktop. Ik gebruik nu 10.4.8.

Ik heb de Firewire kabels gecheckt
    Ik heb schijfhulpprogramma gedraaid, permissies hersteld
    Ik heb OS 9 geprobeerd dat de LaCie schijf daar tevoorschijn zou komen

maar alles tevergeefs. Heeft iemand een oplossing, want tuurlijk gebruikte ik de LaCie ook voor backup…dus ik wil de bestanden behouden die op de schijf staan.

Is er een bepaalde update van LaCie waarvan ik niet afweet. Of is het hardwarematig?

Ik hoor graag van jullie,

Gr. Eko

Bijdrager
    mvdbent

Met diskwarrior controlleren
    een preview op je dick uitvoeren zodat je je data veilig kan zetten
    dan de HD opnieuw een partitie maken en dan uiteraard je data terug plaatsen.

Bijdrager
    Nihilist
    ”mvdbent”

Mijn vriendin previewt mijn dick ook altijd voordat ik mijn data veilig ga zetten 8)

Bijdrager
    mvdbent
    ”Nihilist”
    ”mvdbent”

Mijn vriendin previewt mijn dick ook altijd voordat ik mijn data veilig ga zetten 8)

hahaha

oeps foutje disk

Bijdrager
    Patrick Stam

Ik zou het ook graag weten, bij mij precies het zelfde. :cry: Helaas is het niet gelukt met Disk Warrior. :oops: Deze herkent de hele schijf niet, waarschijnlijk omdat deze fat 32 was/is. Probeer het met nog wat PC-tooltjes. Let you know!

Bijdrager
    mvdbent
    ”Patrick”

Ik zou het ook graag weten, bij mij precies het zelfde. :cry: Helaas is het niet gelukt met Disk Warrior. :oops: Deze herkent de hele schijf niet, waarschijnlijk omdat deze fat 32 was/is. Probeer het met nog wat PC-tooltjes. Let you know!

je kan ook de Lacie firmware update tool eerst gebruiken, dan kan je zien of je firmware uptodate is

succes

Bijdrager
    dash

mvanbent,

Waar vind ik de firmware update? Ik kan de LaCie schijf na warrior nog niet zien, maar hij ziet alleen de firewirepoort als onbekend apparaat.

Alvast bedankt,

Gr.

Eko

Bijdrager
    dash

allen,

hulde. Na een firmware check die tevergeefs uitpakte, meende ik gelezen te hebben dat je de accu van van je ibook ± 15 minuten dient te verwijderen en dan de computer moest opstarten met of zonder de LaCie/externe schijf.

Hulde aan diegene die dit heeft genoteerd want de LaCie schijf is weer actief. Wel een notititie dat de klok op 2001 staat, maar de schijf is weer actief.

Backup draaien en op volle toeren! Hoesee…hupakee

Groet,

Eko

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.