5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    BasWillemsTechno

Lacie rugged 2TB

Beste,

sinds een jaar heb ik een macbook pro 15 inch met een opslag van 256 gb flash. Ik gebruik mijn computer vooral voor muziek te maken met logic pro x, al deze bestanden van logic pro x en andere muziek-gerelateerde bestanden nemen veel plaats in beslag! Nu mijn vraag is, ik zou graag de opslag van de macbook pro zelf gebruiken voor al mijn muziek gerelateerde dingen en de lacie harde schijf (niet de ssd versie maar de gewone 2tb schijf) gebruiken voor foto’s, documenten, etc. eigenlijk gewoon om al de rest op te slagen maar toch de bestanden bij de hand te hebben.

Ik zou de externe schijf ook willen gebruiken voor een backup te maken van alles.

Mijn vraag is: hoe doe ik dit het beste? En is deze schijf voor zo’n zaken geschikt of zoek ik beter een andere schijf?

Met vriendelijke groeten,
    Bas

Bijdrager
    GoeieDag

Je kunt natuurlijk niet én je bestanden én de backup daarvan op één schijf zetten. Die logica zie je ook wel?
    Maar elke externe HD is bruikbaar op de Mac. En gebruik dan liefst een USB3 HD.

Bijdrager
    TheBigZ

Misschien is dit nog iets voor je: €175 voor 256GB extra opslag in je MBP.
    https://tweakers.net/pricewatch/447406/transcend-jetdrive-lite-360-256gb.html

Bijdrager
    tinus_omt

Je kunt beter een schijf reserveren voor de backups, anders ben je, als de disk kapot of kwijt gaat, in 1 keer je origineel en je backup kwijt.

Bijdrager
    penseel

En niet 1 externe schijf gebruiken maar meerderen.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.