18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    reinder

lacie rugged 1TB

Hallo iedereen,

ik zit met een redelijk probleem.Ik ben nogal een leek wat dit betreft dus hopelijk kan iemand mij helpen.Ik heb een Lacie rugged 1tb externe harde schijf die ik nu toch al een 8 maand dagelijks gebruik, dus staat redelijk wat belangrijke info op.Die harde schijf is onderverdeeld in 2, namelijk de lacie share en de ‘reinder'( mijn naam ) waar alle info op staat/stond.Nu sinds paar uur herkent mijn imac, en gewone windows pc enkel nog de share en vindt hij de ‘reinder’ niet meer.
    Kan iemand mij helpen, kan ik de info die erop stond recupereren op een of andere manier?

Alvast bedankt

Bijdrager
    Brombeer

Misschien een rechtenkwestie. Màg je er wel bij? ben je niet toevallig als een andere user ingelogd?

Bijdrager
    reinder

ik heb de harde schijf deze morgen nog gebruikt, zonder probleem. en ben nog steeds als mezelf ingelogd, niets verandert…

Bijdrager
    Blieper

Wat zegt je Schijfhulpprogramma ervan, ziet die ze wel?

Bijdrager
    reinder

zegt : aantal onderliggende partities : 2, naamloos en de share

Bijdrager
    reinder

/uploads/community/1f532c5fa92caa0e2e6afeb70e4f8c245063faba_93248.png

Bijdrager
    Blieper

Kan niet zomaar veranderd zijn, heb je niet iets gedaan waardoor het toch (lees per ongeluk) is veranderd?

Bijdrager
    reinder

@Blieper : nu je het zegt, heb men imac wel moeten heropstarten omdat die was vastgelopen door excell, mss dat dat er iets mee te maken heeft?

Bijdrager
    Blieper

Dat denk ik wel ja, je zou met DiskWarrior kunnen kijken of je de schijf kunt herstellen….

Bijdrager
    reinder

hoe gaat dit in zen werk, en waar kan ik dit vinden, zoals ik zei : ik ben hier echt een leek in.Ik gebruik men pc, maar dat is ook alles:)

Bijdrager
    Blieper

Probeer even of je SchijfEHBO kunt draaien voor de Lacie Rugged in je menu…

Bijdrager
    reinder

bewerking geslaagd zegt hij dan maar niets meer en men andere komt niet tevoorschijn

Bijdrager
    Soulshaker

die ik nu toch al een 8 maand dagelijks gebruik, dus staat redelijk wat belangrijke info op

Heb je een backup?

Bijdrager
    reinder

helaas:( moest ik een back up hebben, was het geen probleem…nieuwe harde schijf kopen en probleem opgelost

Bijdrager
    Blieper

Ja, daar is ie nu toch niet mee geholpen…

Bijdrager
    Blieper

Ik voel me niet aangesproken, ik backup alles 3x:-D

Bijdrager
    reinder

@4you : daar heb je volledig gelijk in.Maar effectief, daar ben ik nu even niet mee geholpen, helaas…

Bijdrager
    Blieper

Probeer anders eens Lacie te bellen joh, wie weet, zal niet makkelijk zijn, want die werken met tickets volgens mij…

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.