8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    MarcS

Lacie Probleempje

Hoi iedereen,

Ik heb een FCP bestand dat ik op een lacie wil zetten.

Nu is het probleem dat zodra ik het FCP bestand er op wil zetten, de Lacie zegt dat mijn Permissions
    alleen maar Read & Write zijn…

De bestanden die op deze Lacie staan moet er ook op blijven staan dus ik kan hem niet formateren.

Heeft iemand een oplossing??

Bijdrager
    Djmichel

Je kan je rechten herstellen, een standaard functie in het schijfhulp programma. Je kan op het icoon klikken van je drive en dan “apple+i” en dan onderin zie je de rechten staan. Slotje eraf halen indien nodig en dan de rechten aan jezelf geven en dan onderin aan klikken “pas toe op onderliggende onderdelen”

Ik hoop dat dit je kan helpen! Succes!

groetjes
    Michel

Bijdrager
    MarcS

Dat slotje zit er dus niet…

Bijdrager
    dhocks

ik begrijp het niet helemaal: permissions ‘read and write’ lijkt mij helemaal goed, wat zou je nog meer willen kunnen dan?

Bijdrager
    MarcS

naja ik krijg het dus niet op de lacie gezet.. Hij wil niet!!!:(

Bijdrager
    Jos Hofman

Vraag info van je HD -> onderaan “Ignore ownership of this volume” aanklikken

Bijdrager
    hepabolu

Dit klinkt als mijn probleem! Ik heb een WD 160Gb via firewire aangesloten. Vandaag zette ik hem aan en opeens zag ik dat er een slotje bij het ikoontje stond (weet niet of dat er al was bij het opstarten).

Het lijkt alsof de disk gelockt is, maar ik weet niet hoe ik hem moet unlocken. In de info is geen “locked” item dat aan/uit kan (kan schijnbaar alleen bij folders en files). De permissions staan wel allemaal op Read & Write.

Kopieren erheen via de finder gaat niet, kopieren erheen m.b.v. sudo in de terminal gaat ook niet.
    Ik krijg altijd “operation not permitted”.

Voor zover ik thuis ben in de unix permissions, staan ze allemaal goed: rwxrwxrwx.

Met disk utility gecontroleerd: “verify successful”.

Oh ja, ik wil ook liever niet de schijf formatteren.

Iemand nog andere ideeen?

Bijdrager
    hepabolu

UPDATE: mijn probleem is opgelost.

Ik vond een programmaatje XRay op http://www.brockerhoff.net/xray/. Hiermee kun je meer permissies veranderen dan met de gewone Info. Hier stond “folder locked” aan. Nadat ik als administrator was ingelogd en het vinkje had weggehaald en gesaved, was het slotje van het ikoontje af en kon ik weer op de drive schrijven.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.