14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:

Bijdrager
    matsoftmac

Lacie Porsche HD slaat niet aan

Hallo allemaal,

Ik heb een Lacie Porsche 250 GB HD.
    Nu duurde het altijd redelijk lang voordat de HD zichtbaar werd op de computer.

Maar sinds vanmorgen slaat hij helemaal niet meer aan. Als ik hem aan de computer sluit gaat er 20 a 30 seconden een geel lampje branden (i.p.v. oranje) en hoor je hem ratelen, maar daarna houd hij er mee op.
    Hij wordt dat ook niet zichtbaar op het bureaublad.

Weet iemand wat ik hier aan kan doen??

Groeten,
    Mathijs

Bijdrager
    chocolate

WSS een DOA (dead on arrival) Gewoon terug ermee, heb net ook eentje gekocht en die doet het perfect

Bijdrager
    Juch

als ie t vantevoren gedaan heeft is het waarschiijnlijk geen DOA, wellicht is hij wel kapot, maar probeer eerst dit even:

– Verbind je LaCie.
    – Ga naar schijfbeheer (Disk Utility in engels). Dit kun je doen via Spotlight of via Applicaties -> Hulpprogramma’s-> Schijf Beheer
    – Zie je hem daar tussen staan, selecteer je schijf en klik dan op “mount” knop. (ik weet niet wat dat in de NL versie is van Mac OS, zit iig links naast je EJECT knop in het scherm)
    – Staat die er niet tussen dan is die hoogstwaarschijnlijk wel kapot.

Bijdrager
    matsoftmac

Dank voor de reacties.

Als ik naar Schijfhulpprogramma ga, dan zie ik:

Alleen als ik op “Activeer” druk, gebeurt er helemaal niks.

Als ik de HD ga controleren op fouten, geeft hij een fout aan:

Volume ‘LACIE’ controleren
    ** /dev/disk1s1
    ** Phase 1 – Read FAT
    Unable to read FAT (Input/output error)
    Fout: De onderliggende taak rapporteerde een fout bij het verlaten

1 niet-HFS-volume gecontroleerd
    Volume moet worden hersteld

Wat kan ik nog doen??
    Kan ik de data nog redden?

Bijdrager
    Ludo

Hoe oud is deze schijf, en hoe intensief gebruikt?

Klinkt als een kapotte schijf imho

Bijdrager
    Juch

ziet er inderdaad uit als een kapotte schijf…

Bijdrager
    matsoftmac

Ik heb de HD geformateerd, en nu staat hij weer vrolijk op mijn bureaublad.

Schijf ‘Naamloos’ controleren en herstellen
    HFS Plus-volume wordt gecontroleerd.
    Extents Overflow-bestand wordt gecontroleerd.
    Catalogusbestand wordt gecontroleerd.
    Catalogushi├źrarchie wordt gecontroleerd.
    Volumebitoverzicht wordt gecontroleerd.
    Volume-informatie wordt gecontroleerd.
    Het volume ‘Naamloos’ is OK.
    Schijf activeren

1 HFS-volume gecontroleerd
    Herstellen is niet nodig

Toch maar terug gaan of niet?

Bijdrager
    Ludo

Dus de data was toch niet zo belangrijk :(

Anyways gefeliciteerd, maarrre hij stond eerst als MS-Dos geformatteerd en nu HFS ???
    is dat mss de oorzaak?

Bijdrager
    matsoftmac

Bedankt voor jullie reacties, tot zo ver

De data was niet zo heel erg belangrijk, hoewel er wel dingen op stonden die ik liever nog had willen bewaren… maargoed…

Zal ik terug gaan, of niet?

Bijdrager
    Juch

werk er even een paar dagen mee, stop er data op die je ergens anders ook nog hebt. Als het zich binnen een week of twee weer voordoet dat hij crasht is die waarschijnlijk kapot. Zoniet, dan weet je het eigenlijk nog niet zeker.
    Als je er nu mee terug gaat zullen ze zeggen dat er niets aan de hand is en je met een kat in de zak terug sturen….

Bijdrager
    Geqxon

Ik heb een zeer slechte ervaring met Lacie disks en OS X, al helemaal in FAT32. Ik heb ze nu gewoon aan mijn Windows-computer gehangen, die ze binnen drie seconden mount, in plaats van twee volle minuten waarna er nog een partitie hersteld moet worden.

Bijdrager
    Ispank

Nergens voor nodig, het probleem is dat al die … bedrijven die harde schrijven standaard in FAT (WINDOWS:x structuur) leveren. Door dit soort ongein doen al die schrijven het standaard niet goed met de mac’s (ook al beweren sommige bedrijven, lees: WD dat ze gewoon plug&play werken: NOT). Dus mijn tip is: zo snel mogelijk wanneer je een externe HD hebt gekocht meteen met schrijfhulp formateren naar Mac OS (Journaled ) (HFS+) dit bespaard je een hoop gezeik achter af. Ik had eerst dezelfde problemen als de persoon die dit forum is gestart, maar na het formateren in de goede mac-structuur valt die nooit meer uit, staat die altijd paraat :D

Bijdrager
    The Duke

Ik kan geen ander topic vinden met een echt vraag zoals: Een LaCie of …….

Is er z’n soort topic?

Wat ik namelijk toch wel zie en hoor is dat er veel problemen zijn met de hardeschijven van LaCie.
    Is dit echt zo? Vroeger was het een echt Mac product maar volgensmij word er vaak nu dingen niet herkend enz,

Bijdrager
    Kaspers

Het kan zijn dat je een andere kabel hebt gebruikt die minder stroom aan de HDD kan leveren.
    Ik heb zelf ook een onbuikbare Lacie schijf wanneer deze aan een vrij dunne USB kabel hangt.

Probeer eens een andere kabel zou ik zeggen.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.