13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    Tee Loo

Lacie of WD

Hallo,

Ik ben op zoek naar een goede externe ethernet HD.

‘My Book World Edition’ van Western Digital lijkt mij het mooist voor mijn gebruik. Echter bij de requirements staat geen Mac OS. Alleen 2000/XP home/pro. (http://www.westerndigital.com/en/products/Products.asp?DriveID=279)

Iemand toevallig ervaring met deze X-HD?

Anders valt mijn keuze op LACIE. Maar wat ik daarvan graag wil weten is: wat voor beveiligings software/systeem zit er bij.

grtn

Bijdrager
    Dick de Roos

LaCie is goed.
    (Welk type je op het oog hebt, weet ik niet, maar LaCie is geen slecht merk)
    Levert ook goede Backup-software bij de HD.
    Ik heb zelf o.a. een WD MyBook van 500 GB, met FW.
    Er zit Win-software bij, maar ook Mac-backup-software.
    En dat werkt ook nog niet onaardig, hoewel het duidelijk is afgeleid van Windows.
    Overigens een externe HD werkt naar mijn weten altijd.
    Dus mag je zelf gaan kiezen.

Bijdrager
    computer space

Qua beveiliging is volgens mij alleen een beveiligde disk-image ingebouwd in OS X een optie. Ik vraag me af of alternatieven met vingerafdrukken oid ook werken wanneer je de schijf eruit sloopt en in een computer plaatst. Wanneer je data direct op basis van een vingerafdruk versleutelt, is er natuurlijk een risico dat je de sleutel zelf, die van de vingerafdruk wordt afgeleid, nooit precies weet. Bij een wachtwoord weet je dat wel.

Bijdrager
    Pink Grapefruit

In de handleiding van die WD kun je lezen dat je voor het gebruik van de schijf een Windows-programma moet installeren, die vervolgens een drive-letter aanmaakt. Voor zover ik kan terug vinden is er geen ondersteuning voor normale netwerkprotocollen als SMB, NFS, FTP of Apple Talk… Oftwel, niet kopen, ga maar voor de LaCie.

Bijdrager
    Tee Loo

Ja, daar was ik al bang voor bij WD.

LaCie ken ik zelf helemaal niet (ben een WD-fan). Maar sinds ik toch al naar Mac ben overgelopen sta ik open voor nieuwe hardware…. en LaCie schijnt volgens dit forum wel goed te zijn!

thanks all!!

Teeloo

Bijdrager
    computer space

Wie weet zit er wel een WD in je lacie (bij mij een Seagate trouwens).

Bijdrager
    Tee Loo

Ja idd!;-)

Bijdrager
    Drexciyan

ik heb een WD My Book Pro 500GB die aan een Mini hangt, en het werkt perfect.
    qua kleur past ie er ook nog eens goed bij.
    heeft een triple interface dus je kunt er alle kanten mee op!

de World Edition is qua looks nog wat beter met het glossy wit, maar het is enkel een netwerkschijf.
    en waarschijnlijk ook alleen geschikt voor Windows als ik de specificaties zo bekijk…

Bijdrager
    iDuck
    ”Martiniman”

Wie weet zit er wel een WD in je lacie (bij mij een Seagate trouwens).

En als je pech hebt, zoals ik, zit er een Maxtor schijf in. Maar… klop klop klop, ook deze werkt al bijna 2 jaar probleemloos. :)

Bijdrager
    Tee Loo

Het moet voor mij wel een netwerk schijf zijn.
    Ik wil op afstand mijn HD kunnen gebruiken.

Ik weet dat alle andere niet ‘World’ WD schijven wel werken voor OS-X, waarschijnlijk omdat het juist geen netwerk schijven zijn.

Bijdrager
    Drexciyan

aah ok.
    kun je het beste even kijken op de WD site of je aanvullende info kan vinden en anders even een mailtje sturen… weet je het zeker.

Bijdrager
    djwizzy

Ik heb vandaag mijn Macbook Pro weggebracht voor reparatie. Nu had ik altijd netjes een backup gemaakt naar mijn 250 GB – Lacie D2 HD.
    Nu probeer ik bij mijn moeder op de Windows computer bij mijn bestanden te komen, maar de HD staat niet bij de rest van de drives… Hoe moet ik XP de HD laten herkennen? Hij is aangesloten via de USB poort. (ik heb er al meerderen geprobeerd)
    Hoe is dit te fixen (zonder te formatteren)?

Bijdrager
    iDuck

XP kan geen HFS lezen, en een HFS-formatted schijf niet eens herkennen.

Er bestaat een progje voor Windows die XP in staat stelt om wel HFS te kunnen lezen, en ik dacht ook schrijven. Ben even de naam kwijt, ga ik even zoeken.

edit: MacDrive

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.