11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    JanaDeBie

LaCie Mini op Mac en Window

Hallo,

Ik heb een LaCie Rugged Mini harde schijf gekocht.
    Ik wil deze graag gebruiken op Mac en Windows (omdat ik op beide werk) zonder de harde schijf in partities op te delen.
    Iemand een idee of dit mogelijk is? Momenteel heb ik ze al geĂŻnstalleerd op een Windows pc, maar nu kan ik op een Mac dus niet schrjven, enkel lezen. Iemand een idee hoe ik dit oplos?

Bedankt!
    Vriendelijke groeten

Bijdrager
    JanaDeBie

Bedankt!

Bijdrager
    KarelWillem

Graag gedaan.

Bijdrager
    nnsa

Ik zou een investerinkje doen in NTFS van Paragon https://www.paragon-software.com/home/ntfs-mac/

De LaCie is dan Windows NTFS geformatteerd en werkt (bijna) zonder beperkingen zowel op Mac als op Windows. Lezen en schrijven.

Moderator
    Night

Waarom zou je geld uitgeven voor een methode die niet 100% veilig is, terwijl met ExFat het probleem is opgelost?

Bijdrager
    nnsa

Beste Night,

In basis heb je gelijk, maar waarom is de NTFS methode minder veilig bij een LaCie harddisk, die via een USB kabel wordt gebruikt achter Windows en Mac ?

Het voordeel van NTFS is dat de gebruiker in een zakelijke omgeving veeeeel flexibeler is dan met ExFat. Het nadeel is dat dit een geringe investering vergt.

Waarschijnlijk is de LaCie schijf al NTFS geformatteerd. Als deze geherfotteerd moet worden naar ExFat, dan is dit veel meer werk. En tijd = geld.

Bijdrager
    TheBigZ
    nnsa op 10 maart 2017

Het voordeel van NTFS is dat de gebruiker in een zakelijke omgeving veeeeel flexibeler is dan met ExFat.

In welk opzicht? Wat kun jij allemaal meer met een externe schijf die NTFS is geformatteerd ipv exFAT?

Bijdrager
    nnsa

Bijdrager
    TheBigZ

Geen antwoord op mijn vraag.

Uit jouw link:

Despite its advantages, where NTFS lacks is compatibility. It’ll work with all recent versions of Windows—all the way back to Windows XP—but it has limited compatibility with other operating systems. By default, Mac OS X can only read NTFS drives, not write to them. Some Linux distributions may enable NTFS-writing support, but some may be read-only. None of Sony’s PlayStation consoles support NTFS. Even Microsoft’s own Xbox 360 can’t read NTFS drives, although the new Xbox One can. Other devices are even less likely to support NTFS.

Bijdrager
    nnsa

Als je de moeite neemt om de tekst uit de link volledig te lezen, is je vraag beantwoord.

Ik kan er niets meer mee, omdat het niet mijn vraag was maar die van JanaDeBie.

Verder blijf ik van mening anno 2017 een NTFS format te gebruiken i.p.v. een verouderd ExFat format. Verder is de keuze aan de gebruiker/ster.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.