20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:
    Bijdrager
    exilim

LaCie, Iomega of MiniStack?? Welke zou jij kiezen?

Hoi,

Ik wil voor mijn mini een hardeschijf aanschaffen maar inmiddels heb je wel 5 of 6 leveranciers voor een hardeschijf voor de mini. Iomega, LaCie, Ministack, ADS, AdCom, Micronet…. en ga zo maar door.

Ik ben aan het kijken voor een 300 of 500 GB.

Wat zijn de verschillen? Weet iemand een vergelijkende test bv. tussen de versie van LaCie en Iomega, want volgens mij zijn dit de bekendste.

Wat zijn jullie ervaringen? Hebben jullie nog tips??

gr.

Bob

Bijdrager
    So Klear

Heb de LaCie 300 GB HD. Net 3 weken in huis. Werkt goed. Zonder voorinstalatie en zowel USB als via het netwerk.

Bijdrager
    themacs

Ik heb ook de Lacie 300Gb als externe harddisk.
    Werkt perfect met met mijn ProTools, een applicatie die toch vereisten stelt om stabilieiteit te garanderen.
    Works like a dream.

Bijdrager
    Lutjemac

exilim,

Ik heb een mac mini en heb hieronder een Ministack v2 al een tweetal maanden in gebruik met daar in een 160 Gb HD, en daarbij ook nog eens 4 USB 2 poorten en 2 Firewire poorten erbij.

Bij mij werkt het fantastisch.

mvg[/img]

Bijdrager
    computer space

Bestaat er een zonder letters erop die echt goed past onder de mini?

Bijdrager
    KarelWillem

Ik heb een iOmega mini-drive. Maar die staat op de voet van mijn iMac.
    Ik heb hem overdwars gezet. Zo zie ik de lamp en de lettertjes niet en kan ik beter bij de kabels.

Bijdrager
    Richard5

Ik heb 2 newertech behuizingen gekocht (zonder letters op voor of zijkanten, alleen op de bovenkant) en daar zelf IDE drives voor gekocht omdat ik graag zelf bepaal werk merk drives er in zitten. Ben zeer tevreden over de drives met USB en FW aansluiting/hub.

Erg fijn vind ik ook is dat de drive op stand-by gaat (dus stopt met draaien) als je hem een tijdje niet gebruikt. Scheelt weer in de levensduur. Had ik met een eerdere noname FW behuizing niet.

edit: kijk hier eens voor een review
    http://www.macworld.com/2005/10/reviews/firewiremain/index.php?pf=1

Bijdrager
    computer space

De MiniMate van Micronet ziet er toch wel het best mini-matching uit.

Helaas ook verreweg de duurste. Hoe moeilijk is het om een bijpassend ontwerp te maken, en hoe makkelijk verkloten de verschillende bedrijven zo’n makkelijke designopgave!
    Blauwe lampen op alle stereoapparatuur: vet kras! Heeee, dat doen wij ook op de mini harddisk (Iomega en Newer Technology)
    Apple houdt de zijkanten clean: ja maar, mensen willen ook aan de voorkant wat inpluggen. Ja maar dat is geen potje. Dan maar aan de zijkant (ook geen potje) volgens LaCie en Newer Technology

Bijdrager
    mavje

in de computer totaal van september 2006 staat op pagina 76 een test van Network Attached Storage. Kijk daar ook eens naar…

Opslag op uw thuisnetwerk
    02-08-2006 – Centrale opslag van bestanden is een van de voordelen van een netwerk. Daarvoor kunt u een heuse server inrichten, maar daar hoort al snel een voltijd systeembeheerder bij. Een Network Attached Storage (NAS) is in veel gevallen een prima alternatief. Omdat er enorme verschillen bestaan in functionaliteit, hebben we maar liefst 25 verschillende modellen voor u getest.

Bijdrager
    mvdenberg

Een tijdje geleden zat ik ook met deze vraag!
    Uiteindelijk heb ik voor de Lacie gekozen: ik vind dat deze het er het mooist uitziet. Aan het logo op de voorkant erger ik me niet. De Lacie heeft GEEN ventilator: is dus lekker stil.
    Tegenwoordig heeft de Lacie mini ook extra firewire en USB poorten.
    Misschien kan je eens een kijkje nemen op: http://www.123macmini.com Daar worden vele dingen besproken.

Mijn Lacie schijf heb ik uiteindelijk bij disc-planet.nl gekocht: daar was hij het goedkoopst. Over de service ben ik niet te vreden: ik had een probleempje, dus een mailtje gestuurd aan discplanet. Na 1 week kwam er een standaard antwoord dat ik Lacie zelf moest mailen. Terwijl ze mijn vragen, die ik voor het plaatsen van de bestelling vroeg, binnen 3 uur beantwoorden.
    Dat verwacht je niet van ‘THE lacie en eizo store’. Maargoed.

Deze schijf heb ik dus: Lacie USB en firewire

Bijdrager
    mavje
    ”mvdenberg”

http://www.123macmini.com

wow! leuke site! :D

Bijdrager
    Conker T. Squirrel

http://www.g-technology.com/

Is ook een aanrader! Geen LaCie meer voor mij! Geen uitval meer gehad sinds ik voor deze schijfen kies. (Ik heb 28 LaCie’s in 2 jaar gekocht waarvan er 7 stuk zijn gegaan). Nu al 15 G-techs en nog geen gedonder gehad!

Vooral de G-Play is geweldig leuk hebbe ding!

Bijdrager
    GIJay

Eet jij harde schijven ofzo?

Ik ben ook niet meer zo een fan van laciespullen, heb er ook al wat weten sterven…

Bijdrager
    Conker T. Squirrel

Nee, maar 10bit uncompressed HD heeft ruimte nodig…

Bijdrager
    exilim

Hoi,

Helemaal top al die reacties! toch nog twee vragen:

De LaCie heeft geen ventilator.. levert dat geen prestatieverlies op?
    Is er onderling geen prestatieverschil, bv. snellere schijf firewire enz.?

Heb me trouwens ook aangemeld bij 123macmini.com Erg informatieve site voor Mini-houders en… ook veel tests, vergelijkingen enz. en niet alleen voor Mini-hardware.

Aanrader dus!

gr.

Bob

Bijdrager
    Conker T. Squirrel

Heat is het grootste probleem dat disc hebben. Goede koeling is altijd goed. Of dat actief of passief is.

Bijdrager
    Richard5

Helpt ook met de levensduur van je schijven als ze gekoeld worden…

Bijdrager
    mvdenberg
    ”exilim”

Hoi,

Helemaal top al die reacties! toch nog twee vragen:

De LaCie heeft geen ventilator.. levert dat geen prestatieverlies op?
    Is er onderling geen prestatieverschil, bv. snellere schijf firewire enz.?

Heb me trouwens ook aangemeld bij 123macmini.com Erg informatieve site voor Mini-houders en… ook veel tests, vergelijkingen enz. en niet alleen voor Mini-hardware.

Aanrader dus!

gr.

Bob

De koeling vindt plaats doordat je de lacie onder je mac mini zet: de ontstaande kieren zorgen voor koeling. De behuizing is van metaal, na een tijdje deze wordt net iets warmer dan handwarm. Ik denk dat de interne hardeschijf van de mac mini zelf niet beter gekoeld wordt: de temperatuur loopt soms aardig op in de mac mini.
    Je zou zelf een behuizing kunnen kopen om daar een 10.000 toeren harddisk in te zetten. Maar ik denk dat de bottle neck de firewire 400 bus zou zijn: het zou weinig tot niets uitmaken t.o.v. een 7200 toeren harddisk. Meer cache geheugen zou wel een performance wist kunnen opleveren: helemaal als je met grote bestanden werkt.
    Het allerbeste is natuurlijk een interne schijf. Omdat de mac mini beperkt is met zijn ruimte (notebook harddisk) zou je er een 5400 toerenschijf in kunnen zetten. Sommige mac mini’s hebben standaard zo’n 5400 toerenschijf, dus misschien heb jij ook zo’n schijf.
    Maar de meeste performance krijg je toch in een iMac ? powermac: hier stop je 7200 schijven in die een goede snelheid geven.

Bijdrager
    exilim

ik denk dat ik mijn keuze laat vallen op de LaCie 300 of 500 GB. Bedankt voor de info!!!

Bijdrager
    kristian8888
    ”exilim”

ik denk dat ik mijn keuze laat vallen op de LaCie 300 of 500 GB. Bedankt voor de info!!!

Welke is het uiteindelijk geworden eigenlijk?

Ik denk voor de LaCie Mini + Hub te gaan van 500GB.

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.