3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    pruus

LaCie Internet Space, Mainboard stuk, HD is goed, nu uitlezen?

Probleem:
    Ik heb een 1TB LaCie Internet Space jaren in gebruik gehad als hipserver. Alles ging goed tot ik heb twee weken uitzette. En toen startte hij niet meer op. Wel blauwe led, maar geen HD-geluid. Bij het bekijken van het binnenwerk viel mij op de er een paar condensatoren bol stonden. Deze heb ik vernieuwd, maar situatie is niet veranderd. De HD getest in een USB externe behuizing. En de HD is goed. De printplaat van de Internet Space is door de warmte die ontstaat kennelijk op sommige plekken de tin gaan lopen, gesmoord om het zo te zeggen. Ik zie op de print daarvoor geen signalen.

Vragen aan jullie:
    1:Weet iemand ook of de gegevens van de HD nog zijn uit te lezen? Op de Mac zie ik 1 partitie en meer niet. Als ik ga formatteren ben ik alles kwijt.
    2:Heeft iemand wellicht nog een goede printplaat waarbij de HD gesneuveld is?
    3:Heeft iemand een suggestie?
    Graag.

Bijdrager
    gtalien

Ik heb een hele tijd geleden hetzelfde probleem gehad (ook een 1TB LaCie Internet Space), HDD uiteindelijk in een USB kastje gezet. Maar, zoals bij veel van dit soort systemen zijn ze standaard gepartitioneerd voor Linux (EXT2/3), dat gaat (standaard) niet zo heel fijn samen met OSX en Windows. Er zal dan gelijk een melding verschijnen dat de schijf (opnieuw) moet worden geformatteerd, vooral niet doen dus.

Als dit bij jou ook het geval is, dan heb je een paar opties:

– Via Parallels of VirtualBox een Linux-machine opstarten (Bijv: VirtualBox.org + Ubuntu) en zo de schijf benaderen.

– De schijf mounten in OSX via MacFUSE/OSX Fuse, maar dit werkt vrij buggy en is al een hele tijd niet meer bijgewerkt, CNet heeft hier meer over geschreven.

Ik heb destijds een virtual machine opgestart (VirtualBox.org + Ubuntu) en zo alle bestanden kunnen kopiƫren.

Bijdrager
    pruus

@gtalien: dank, dat ga ik morgen proberen.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.