10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    Jack Rabbit

LaCie HD wordt niet meer herkent, vraagt om te initialiseren

Vraagje
    Mijn Externe LaCie HD wordt plotseling niet meer herkent.
    Wanneer ik de compu opstart krijg ik het bericht dat de schijf die ik heb geplaatst nietdoor de compu gelezen kan worden en kan ik kiezen uit ‘initialiseer’, ‘negeer’ of ‘verwijder media’.
    What’s goin’ on here?
    Jack.R

Bijdrager
    KarelWillem

Bijdrager
    TonE

Misschien dat DiskWarrior nog iets kan uitrichten, maar ik ben bang van niet.
    Er is ernstige disk directory schade lijkt het. Ben bang dat het formatteren wordt…:(

Bijdrager
    boerke

En zelfs formateren is soms niet genoeg….slopen en nieuwe hd inzetten wel…
    Ik heb zo’n lacie (whatever design) (met firewire 4/8 & bleh usb)
    maar na 3 jaar redeljk intensief heeft de HD het opgegeven…
    dat begon met af en toe niet mounten…tot totaal afwezig blijven….. maar een nieuw driveje
    heeft de boel opnieuw leven ingeblazen….
    En Firewire heeft een hoop voordelen op USB….een goede reden om die HD te vervangen…
    Als je dat niet wilt…ik hou me graag aanbevolen ……

Bijdrager
    computer space

Sommige LaCies hebben slechte bedrading. Wip de drive er eens uit en zet m in een G4 of G5 toren met IDE.

Bijdrager
    Jack Rabbit

Het is een externe HD
    firewire

Bijdrager
    TonE

De mac ziet ‘m nog wel dus afgezien van surface structure problemen is het niet direct een hardware probleem in de zin van loopwerk, bekabeling of controller. Althans als ie zich opnieuw laat formatteren en niet halverwege ergens de brui er aan geeft.

Bijdrager
    cassiope

van LaCie is bekend dat hun externe FW drives met een capaciteit > 350 GB vrijwel zonder uitzondering geleverd zijn met een veel te lichte voeding. Ik heb dezelfde ervaringen gehad, maar na vervanging van de externe voeding door een zwaardere (gratis via LaCie) deze problemen eigenlijk niet meer gezien.
    Diskwarrior 3.03 of 4 is altijd aan te raden, eens per twee weken, TechTool Pro trouwens ook, met dezelfde frequentie.

Bijdrager
    JeePee

Mocht je je data terug willen hebben en DiskWarrior krijgt het niet voor elkaar, download dan Data Rescue II en kijk of die je schijf nog kan benaderen…:?

Bijdrager
    Jack Rabbit

Nou had deze LaCie ext HD toch al van af het begin wat rare trekken, dat was het wellicht nu weer.
    Al vanaf het begin laat de hd zich soms niet mounten
    Als ik dan de voedingskabel (die je in dat transformatordoosje steekt, met aan het andere uiteinde de stekker) omdraaide, dan deed ie het vaak weer wel.
    Anyway, in dit geval was het zo dat Systeemprofiel wel een lacie disk herkende, maar de computer bij het opstarten hem weer niet ‘kon lezen’ en dus mij voorstelde hem te initialiseren.
    Ik neem aan dat initialiseren betekent dat ik alle data dan kwijt ben, dus dat doen we maar es fijn niet.
    Nou goed, omdat systeemprofiel hem dus wel zag heb ik de kabel er maar weer es andersom ingedaan
    Dat maakte niets uit. Ik heb toen (na herstart en venster met kan schijf niet lezen, in dat venster op ‘negeer’ gedrukt, maar verder de driver niet ontkoppelt of uitgezet.
    Daarna naar diskutility (schrijfhulpprogramma) en daar was ie dan toch zichtbaar.
    Alles laten controleren en herstellen, er was niet veel aan de hand leek wel en daarna ‘zichtbaar gemaakt’. Toen kwam ie weer fijn op m’m desktop tevoorschijn.
    Geen drama gelukkig.
    Ik ben wel benieuwd waarom iedereen hier eigenlijk er direct vanuit gaat dat die schijf wel fucked zal zijn. Is dat meestal het geval met zo’n bericht misschien?
    Anyway, ik ga nu maar weer es al achterstallig data backuppen of wegbranden.
    Die suggestie van een tweede hd is een goed idee. Die als extra backup dient.
    Ik heb me er nog niet in verdiept, maar welk program gebruik ik om te back uppen?

So, I was lucky, thanx iedereen voor het meedenken!

Cheers
    Jack.R

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.