4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Trezor

Lacie HD wil niet opstarten

Hallo,

Ik heb een Extrne HD van Lacie Big Disk Extreme + (1T aangesloten met Firewire 800).
    De schijf wordt pas aangeschakeld als ik een back-up wil nemen maar dit verloopt de laatste tijd niet vlot.
    Ik hoor het geluid van een schuif die opstart maar precies niet doorkomt.
    Als ik een tijdje (1min.) wacht komt ze er vaak door en start ze dan volledig op.
    Iemand een idee hoe dit komt en of er een oplossing is voor zo’n probleem?

Met het schijfhulp programma van Apple is er geen vuiltje aan de lucht.

Bijdrager
    MacMeijers

Klinkt als crashende HD

Bijdrager
    MacBeer2

Dat is nou exact wat ik ook had met mijn LaCie 500 GB D2 drive! Je hoorde ‘m dan opstarten en soms startte hij door, soms niet. Bij mij liep de finder genadeloos vast als ik de schijf wilde benaderen wanneer deze nog aan het opstarten was. Een paar dagen geleden startte de schijf niet meer door en wanneer ik goed luisterde hoorde ik de schijf zachtjes tikken. Conclusie: schijf dood. Gauw een nieuwe gekocht.
    Dat is ook wat jou staat te gebeuren. Die schijf is terminaal. Lees ‘m snel z’n laatste sacramenten voor en ren naar de winkel om een nieuwe te halen.

Bijdrager
    LaCie Benelux

Mogelijk is de voedignsadapter defect, het tikkende geluid van de schijf kan wijzen op een adapter dit onvoldoende stroom levert zodat de schijf niet volledig kan opdraaien.
    Een zacht piepend of sissen van de adapter is hier ook een symptoom van.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.