8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    ChrisMax

Lacie HD wel herkend als massaopslag maar geen driveletter

Hallo,

Gister heb ik mijn nieuwe Lacie Harddisk 500 GB binnen gekregen. Ik wilde hem gelijk testen op mijn windows computer. Volgens het boekje moest ik hem eerst formatteren met de software die al op de harde schijf stond. Hierbij kon ik aangeven dat ik 32 GB vrij wilde houden voor de MAC en de rest voor NTFS. Hierna drukte ik op ‘ok’ en begon hij te formatteren maar na een paar seconden stopte die ermee. Ik kon hem niet meer vinden met de drive. Hij is nog wel te herkennen als USB-massaopslag binnen windows en ook op andere versies. En op mijn MAC doet die helemaal niks, snap er werkelijk niks meer van..
    Ik heb hem geprobeerd via Firewire, USB en eSata.
    Hier het type:
    http://www.lacie.com/nl/products/product.htm?pid=11062

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
    Thanx

Bijdrager
    Pieterr
    ”ChrisMax”

En op mijn MAC doet die helemaal niks, snap er werkelijk niks meer van..

Probeer het eens met deze uitleg: Formatting & Partitioning a Hard Drive in OS X – Tiger and Leopard.

Bijdrager
    ChrisMax

Pieterr bedankt voor je reactie. Omdat ik hem niet te zien krijg kan ik hem ook niet formatteren. Dat is dus juist het probleem..

Bijdrager
    Pieterr

Heb je ook een Mac of alleen een Windows PC? EDIT: volgens je .sig heb je een Mac.:-)
    Als je een Mac hebt, sluit de schijf dan eens aan op je Mac, en start schijfhulpprogramma (disk utility).
    Zie je de schijf dan in disk utility?

Bijdrager
    ChrisMax

Ik ben nu op het werk en heb de MAC dus niet bij de hand. Zit op een windows desktop en wil het graag hier proberen! Gister geprobeerd op de MAC maar daar zag die hem ook niet!
    Windows geeft wel aan dat de het een apparaat is voor usb-massaopslag maar er word geen drive aangekoppeld.
    Wie oh wie herkend dit probleem en kan mij helpen?

@#$%%^&* ‘windhoos’ (gelijk mijn schijf verpest, had hem gewoon gelijk op mijn MAC moeten aansluiten)

Bijdrager
    Pieterr

Ik zou lekker gaan werken op je werk, en de schijf weer mee naar huis nemen.
    Vanavond probeer je dan nog eens met je Mac en het artikel uit de link boven. Dan moet het lukken.
    Vergeet Windows.:-)

Bijdrager
    michi_rishi

Geen ‘driveletter’? :D
    Misschien zijn de letters in Windows wel opgeraakt.

Maar als hij wel wordt ‘gezien’, dan kun je ook in discutility kijken of die er wat mee kan.

Bijdrager
    Nietzman

Check even wat Disk Management er van zegt.

How to use Disk Management
    To start Disk Management:
    Log on as administrator or as a member of the Administrators group.
    Click Start, click Run, type compmgmt.msc, and then click OK.
    In the console tree, click Disk Management. The Disk Management window appears. Your disks and volumes appear in a graphical view and list view. To customize how you view your disks and volumes in the upper and lower panes of the window, point to Top or Bottom on the View menu, and then click the view that you want to use.

http://support.microsoft.com/kb/309000

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.