5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Thisisforlife

Lacie externe harddrive springt niet af na uitzetten Imac

Hallo,

Ik heb al mijn muziek staan op een 500gb Lacie HD. Als ik mijn mac uitzet dan blijft de HD gans de tijd doordraaien. Hij springt nooit vanzelf af of ik moet langst de achterkant de stekker uittrekken.

http://www.expansys.be/p.aspx?i=156970

Heeft iemand hier ervaring mee en hoe kan ik hem toch afzetten zonder de stekker uit te trekken?

Alvast bedankt,
    Dirk

Bijdrager
    sasquatch

ik heb een net iets andere lacie schijf en bij mij zit er een klein knopje achterop verstopt. Ik weet alleen van maxtor schijven dat ze op stand-by springen..
    Vergeet niet de schijf ook uit te werpen

Bijdrager
    Thisisforlife

Hi,

Geen knopje op de achterkant. Als ik de schijf uitwerp en vervolgens de mac afsluit dan springt de Lacie terug aan.

Onbegrijpelijk dat zoiets mogelijk is.

Dirk

Bijdrager
    iJoost

Dit hebben we wel eens eerder aan de orde gehad. Toen geen oplossing helaas.

Bijdrager
    sasquatch

dit staat op de lacie website bij jouw schijf. ze hebben het over kabel verwijderen, dus het zou kunnen dat dat de manier is dan? wel raar hoor:

‘Je zult de schijf eerst via een “eject” moeten verwijderen van het bureaublad, voordat je de kabel of verwidjert of de schijf uitschakelt. Een “eject” doe je door het icon in de prullebak te plaatsen. (In OS X, zal het prullebak icon veranderen in een “Eject” symbool). Wanneer de schijf icoontje verdwijnt is het mogelijk de schijf volledig van de computer te verwijderen.’

review op amazon:
    ‘Some have complained the drive doesnot have a on off switch,well why does one need it in the first place.The device should boot up automatically everytime you start your computer and a separate switch is only more to go wrong on what is a pretty straightforward drive. ‘

en een andere:
    ‘The only downfall is that this box does not have a on/off switch. If your going to be turning it off, disconnect from the taskbar, close your PC down and then swtich off at the mains.’

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.