17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    guru

lacie d2

kan iemand me uitleggen wat het verschil is tussen deze 2 versies :

lacie d2 quadra v2.1 1TB

en lacie d2 quadra v3 1TB

ik overweeg deze te kopen maar op verschillende sites kom ik deze 2 beschrijvingen tegen en wil zeker niet met iets overjaars op mijn desk zitten .

ps: de beste prijs die ik belgie krijg is 182€

Bijdrager
    1984

Ik kan maar 1 versie vinden . namelijk de LaCie d2 Quadra Hard Disk:|

Review: LaCie d2 Quadra Hard Disk

Bijdrager
    guru
    ”1984″

Ik kan maar 1 versie vinden . namelijk de LaCie d2 Quadra Hard Disk:|

Review: LaCie d2 Quadra Hard Disk

[URL=http://img187.imageshack.us/my.php?image=afbeelding1d.png][/URL]

Bijdrager
    jkuifje

Als ik je een tip mag geven. Blijf weg van het brakke LaCie en koop Western Digital.

Voordelig kopen kan hier bijvoorbeeld: http://www.cyberport.de

Bijdrager
    jkuifje
    ”jkuifje”

Als ik je een tip mag geven. Blijf weg van het brakke LaCie en koop Western Digital. http://www.westerndigital.com

Voordelig kopen kan hier bijvoorbeeld: http://www.cyberport.de

Bijdrager
    ram0n

wat een onzin zeg
    Misschien zit in een Lacie ook wel een western digital..ligt er maar net aan welke partij hd’s lacie heeft gekocht..

Bijdrager
    sven-
    ”jkuifje”

Als ik je een tip mag geven. Blijf weg van het brakke LaCie en koop Western Digital.

Ik ben ook zeer tevreden over Western Digital maar het is al een tijd geleden dat LaCie veel klachten kreeg over de externe harde schijven. Ik heb zelf een d2 Quadra 500GB en die werkt vooralsnog perfect. Nou zegt dit weinig, maar LaCie is echt zo slecht nog niet.

Bijdrager
    diotav

LaCie gebruikt schijven van Western Digital .. ze zijn alleen maar verantwoordelijk voor de casing.

Bijdrager
    diotav

Dus? Dat zijn persoonlijke ervaringen. Ik gebruik nu al een tijd de D2 van LaCie en die werkt prima! Er zullen dus ook genoeg mensen zijn die vervelende ervaringen hebben met Western Digital. Sterker .. Western Digital schijnt over het algemeen teveel geluid te produceren. Alles kan defect raken.

Bijdrager
    jkuifje
    ”ram0n”

wat een onzin zeg
    Misschien zit in een Lacie ook wel een western digital..ligt er maar net aan welke partij hd’s lacie heeft gekocht..

Heb er 3 gehad en allemaal defect binnen de 3 à 6 maanden en daarna nogmaals meerdere keren defect.
    De ene keer kan er Maxtor inzitten, de andere keer Western Digital. Dus je weet nooit bij aankoop of er een troep-schijf inzit of wat dan ook. Met WD weet je gewoon dan je een WD-schijf hebt. En ja, ik weet ook dat die ooit kunnen stuk gaan.
    Het zijn niet altijd de schijven die het laten afweten maar ook hun brakke controlers die erin zitten.
    De Service van LaCie is trouwens ook niet om naar huis te schrijven.

http://www.intermactivity.be/forum/showthread.php?t=97877&page=7&highlight=lacie

Bij mij komt er geen LaCie meer binnen en dat is gebaseerd op mij persoonlijke ervaring en die van collega’s en vrienden.

Maar ik verdoe hier mijn tijd met deze onzin te schrijven. :P

Bijdrager
    Appleseed

misschien is het verschil of de casing met of zonder ribbels is.
    de versie met ribbel is het huidige model.

Bijdrager
    aolivier

Hier ook juist weer een tegengestelde ervaring. Ik heb m’n mybook van WD met een kapotte controller weg moeten gooien. Mijn 3 LaCie’s quadra d2 draaien als een zonnetje!

Bijdrager
    jumper

Ik heb er hier ook 3 van Lacie draaien. De oudste ongeveer 4 jaar oud. Ze draaien allemaal als een zonnetje.

Bijdrager
    guru
    ”Appleseed”

misschien is het verschil of de casing met of zonder ribbels is.
    de versie met ribbel is het huidige model.

navraag gedaan bij lacie en mailamac :

de v 2.1 is de oudere versie ; uiterlijk geen verschil (wordt niet meer geproduceert)

v3 is het nieuwe model maar of er binnenin verschil zit heeft men niet vermeld .

Bijdrager
    uwatec

ik ben zojuist in het bezit gekomen van een d2, de v3 geloof ik, of althans zo stond het op de mail-a-mac website.
    mochten er zich problemen voordoen dan zal ik ze zeker melden, maar vooralsnog werkt het gewoon (het is natuurlijk ook een net nieuw product. zou raar zijn als het niet zou werken, maar goed)

wat ik wel vind van de d2 is dat hij niet zo stil is als gehoopt. er zit geen fan in, maar de HDD zelf is toch nog behoorlijk lawaaierig.

Bijdrager
    muijseum

Klachtafhandeling van Lacie is in ieder geval bij mij wel helemaal top. HD begon kuren te krijgen en hoorde dat de voeding aan het “fluiten” was. Ticket aangemaakt op de site van Lacie en enkele dagen later lag er een compleet nieuwe voeding in de bus. HD loopt weer als een zonnetje.

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.