9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    iMacPatje

LaCie D2 netwerk schijf

Hallo OMTers,

Ik heb hier een Lacie D2 netwerk schijf in gebruik, en ik zou graag mijn films die hier opstaan naar mijn iPad streamen.
    Ik heb de app van LaCie op mijn iPad en iPhone staan maar ik kan hierin mijn films zien zien.
    Dit zou handig zijn dat ik deze dan ook van op een ander locatie kan bekijken.
    Weet er iemand hoe ik dit kan klaar krijgen met een bepaalde app ?

Met vriendelijke groeten,

Patrick

Bijdrager
    TheBigZ
    Bijdrager
    iMacPatje

Dit heb ik al gedaan en werkt ook, maar ik zou graag een film kunnen kijken op de iPad of iPhone.
    Is er een app voor de iPad dat ik kan gebruiken hier voor, dat ik via mijn login en password aan de films kan op mijn Lacie rechtstreeks kan afspelen.

Met vriendelijke groeten,
    Patrick

Bijdrager
    TheBigZ

Dit zou handig zijn dat ik deze dan ook van op een ander locatie kan bekijken.

Dat zou handig zijn ja. Maar in de praktijk werkt het niet lekker omdat je eigen upload-snelheid doorgaans te laag is (bv 4 Mbps). Een paar filmpjes op de iPad zelf zetten als je op pad gaat werkt beter.

Bijdrager
    iMacPatje

@TheBigZ, ik heb al mijn films op mijn LaCie d2 staan, heb deze van hieruit gesleept naar mijn iTunes bib. heb hier een alias van staan in mijn iTunes om mijn ssd van mijn Macbook wat vrij te houden. Als ik in iTunes nu een film bekijk gaat dit vlot over WiFi. Is ook de bedoeling dat ik de films op andere locatie ook ga bekijken via WiFi niet over 3G. Heeft het via een app op de iPad dan niet het zelfde resultaat dan ?. Sorry voor al de vragen maar ik ben er zo niet van op de hoogte ben al 2 dagen bezig geweest om mijn LaCie klaar te krijgen:)

Bijdrager
    TheBigZ
    iMacPatje op 05 januari 2013

Is ook de bedoeling dat ik de films op andere locatie ook ga bekijken via WiFi niet over 3G.

Hoe hoog is de upload-snelheid (niet de download-snelheid) van je Internet-abonnement? 1 Mbps?

Bijdrager
    iMacPatje

Ik heb dit abn. op de zaak momenteel in gebruik.

Belgacom Office & Go Intense: van 4,5 Mbps tot 5 Mbps upload-snelheid

Bijdrager
    TheBigZ

En heb je al eens naar de bitrate van je filmpjes gekeken?
    4 Mbps is echt te laag om de meeste filmpjes af te spelen.

Bijdrager
    iMacPatje

Dat weet ik niet, ik heb deze voor Apple Tv 3 gemaakt. Ken je een app waar ik het in zou kunnen testen eventueel. Als het dan niet goed werkt kan ik eventueel de films op ipad zetten dan.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.