19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    Mac-i

LaCie d2 Ethernet Disk Mini 250Gb + iMac 17″ Intel

Beste forummers,

Mag ik jullie hulp inroepen voor het volgende? Ik heb gisteren bovenstaande LaCie gekocht en wat ik ook probeer, hij doet helemaal niets.

Ik wil hem gaan gebruiken, door hem via een ethernetkabel aan mijn Linksys router te hangen. Daar hangt al een Airport Express aan en die doet het naar behoren. Als ik echter op de configuratiepagina van mijn router kijk, zie ik m’n Mac, de Airport, maar de LaCie krijgt om een of andere reden geen ip-adres. Ook via de LaCie ip-configurator (ook met een nieuwere versie van support-pagina dan die op de bijgeleverde cd staat) is de schijf niet te zien.

Dus ik dacht, ik hang hem via USB even direct aan m’n Mac. Niet dus! Hij zet hem netjes op mijn bureaublad, ook is hij via het schijfhulpprogramma te zien, maar daar houdt de pret ook op. Wanneer de schijf via USB is aangesloten, komt er een schermpje van LaCie, waarmee je normaalgesproken de utility kunt openen, maar wanneer ik daarop klik, krijg ik de melding, dat er geen LaCie Disk is gedetecteerd en dat ik de boel maar eens even af- en aan moet koppelen…. GRRRRRR!!!!

Kortom, via Ethernet niets, via USB niets en een hoop frustratie. Is er iemand die er ervaring heeft met deze schijf/schijven?

Wellicht ten overvloede, ik heb een Intel iMac, met OSX 10.4.7 (inclusief Security Update 4). Wie helpt me?

Alvast hartelijk dank voor jullie hulp!

Groet,
    Philip

Bijdrager
    vegeta

Al eens een format geprobeert via disk-utility?

Bijdrager
    Mac-i

Nee, nog niet geprobeerd, omdat ik allerlei tegenstrijdige verhalen lees, over hoe je hem nou moet formatteren. Hij wordt geleverd als FAT32, maar als je hem als HFS+ formateert, schijnt hij via USB weer niet meer te werken…..

Dus daar heb ik nog maar even me gewacht:-)

Bijdrager
    vegeta
    ”Mac-i”

Nee, nog niet geprobeerd, omdat ik allerlei tegenstrijdige verhalen lees, over hoe je hem nou moet formatteren. Hij wordt geleverd als FAT32, maar als je hem als HFS+ formateert, schijnt hij via USB weer niet meer te werken…..

Ik heb ff de productsheet van die drive doorgenomen:
    En ik denk dat HFS+ zelffs geen optie.
    Het is ofwel FAT32, ofwel Extend 3. Het laatste format staat toch nergens in disk utility? Moet je dan een speciaal programma van Lacie daarvoor gebruiken?

FAT32->ethernet (max bestandsgrootte 2GB) & USB (max bestandsgrootte 4GB)
    EXT3 ->enkel ethernet (geen max)

Dat nas gedeelte maakt het toch weer allemaal ZO moeilijk:P

Bijdrager
    Mac-i
    ”vegeta”
    ”Mac-i”

Ik heb ff de productsheet van die drive doorgenomen:
    En ik denk dat HFS+ zelffs geen optie.
    Het is ofwel FAT32, ofwel Extend 3. Het laatste format staat toch nergens in disk utility? Moet je dan een speciaal programma van Lacie daarvoor gebruiken?

FAT32->ethernet (max bestandsgrootte 2GB) & USB (max bestandsgrootte 4GB)
    EXT3 ->enkel ethernet (geen max)

Dat nas gedeelte maakt het toch weer allemaal ZO moeilijk:P

Thanks, man!

Ja, dat met die Extend3 was mij ook niet helemaal duidelijk. Maar daar ben ik niet eens aan toe gekomen, omdat hij überhaupt niets deed….:-(

Inactief
    Anoniem

Ik heb zelf de Lacie mini ethernet. Dit werkt prima, maar daarvoor heb ik eerst de schijf handmatig in mijn router een ip adres gegeven. Indien je dit ook kunt is dit de beste oplossing. Daarna kun je via safari met het ip adres inloggen. En even het domein veranderen in het zelfde als je router.
    Tevens heb ik de schijf als fat 32 gelaten i.v.m. ookwindows pc die er dan kan op schrijven.
    Veel succes.

Bijdrager
    Mac-i

Maare…, hoe geef je die schijf een ip-adres, als je hem niet ziet (niet sarcastisch bedoeld hoor, weet het echt niet)

Inactief
    Anoniem

Ik weet niet of het met jouw router gaat,
    maar ik heb via het mac adres van de schijf een ip gegeven.
    en deze moet je dan in de router zo instellen dat ie niet telkens een nieuwe ip verkrijgt, omdat misschien dhcp aan staat in de router.

Bijdrager
    Mac-i

Geeft niet, dat begrijp ik. Ik ga dat thuis wel eerst even proberen.

Bijdrager
    Gijs Raggers

Dit klinkt wel makkelijk:

The Maxtor Shared Storage Plus drive lets users easily centralize, organize, share and back up family photos, music and data on a home or small office network. Installation is simple, with automatic network configuration and Maxtor’s unique QuickStart CD that sets up the Shared Storage Drive to look like a local drive on each configured PC or Mac. Exclusive features include Drag and Sort for automatic file organization, SimpleView for providing quick backup and storage status to all users, and now includes backup for all networked PCs and Macs and media streaming allows playing back digital photos, music and video to networked home entertainment systems.

Met Mac support dus…

Bijdrager
    Mac-i
    ”gijsraggers”

Dit klinkt wel makkelijk:

The Maxtor Shared Storage Plus drive lets users easily centralize, organize, share and back up family photos, music and data on a home or small office network. Installation is simple, with automatic network configuration and Maxtor’s unique QuickStart CD that sets up the Shared Storage Drive to look like a local drive on each configured PC or Mac. Exclusive features include Drag and Sort for automatic file organization, SimpleView for providing quick backup and storage status to all users, and now includes backup for all networked PCs and Macs and media streaming allows playing back digital photos, music and video to networked home entertainment systems.

Met Mac support dus…

Eeeeeh….., ik heb een LaCie en geen Maxtor (of snap ik het nou niet meer? :-))

Bijdrager
    Petje

Ik heb dezelfde disk, en die werkt prima via usb, maar ook aan de utp aansluiting geen enkel probleem.
    Ik denk dus dat het apparaat stuk is.
    Snel omruilen dus.

Bijdrager
    Mac-i

Was ik ook eigenlijk al van plan. Kan het trouwens ook liggen aan het feit, dat ik mijn (Mac) FireWall aan heb staan, of puur aan het feit dat ik een Intel iMac heb?

Bijdrager
    mac-hans
    Bijdrager
    Mac-i

Bij de Mac-store is een format gedaan en thuis deed hij het…. Voel me redelijk dummy nu, maar ben blij, dat het is opgelost!

Dank voor jullie hulp in ieder geval.

Groet,
    Philip

Bijdrager
    Wintendo

Bij de Mac-store is een format gedaan en thuis deed hij het…. Voel me redelijk dummy nu, maar ben blij, dat het is opgelost!

Format in welke indeling ? FAT 32 of HFS+ ???

Wil hem gebruiken in een netwerk omgeving met Macs only :D

Bijdrager
    Mac-i

Sorry voor de late reactie. Heb hem geformateerd in EXT3 (kan via de netwerk config-tool).

Gr.,
    Philip

Bijdrager
    Wintendo

geformateerd in EXT3

Is het probleem van de leestekens dan ook opgelost ?

Ik heb hem nu op FAT 32 staan maar de backups lopen aldoor vast op de leestekens…:(

Bijdrager
    Mac-i

Yep, ik heb hem ook om precies diezelfde reden als EXT3 geformateerd. Nu gaat ‘ie probleemloos.

Ik merk wel, dat het de back-up van mijn Home Folder onwijijijijs lang duurt. Ik gebruik er overigens Apple’s eigen programma “Back-up” (versie 3, dacht ik) voor.

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.