14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    Jesper

Lacie D2 160 GB schijf eruit halen?

Hallo mensen,

Weet iemand of ik die schijf die in mijn externe Lacie D2 Firewire HD van 160 GB eruit kan halen, en deze in mijn PowerMac G5 kan stoppen (zodat ie intern wordt)? Of moet ik dan een bepaalde aansluiting hebben?

Bijdrager
    GIJay

Ik denk dat een powermac g5 een Sata heeft en die lacies die ik heb hebben nog gewoon ata…

Volgens mij dus niet, maar waarom niet gewoon extern, is die stuk?

Bijdrager
    Jesper
    ”GIJay”

Volgens mij dus niet, maar waarom niet gewoon extern, is die stuk?

Brakke Firewire connectie, 9 van de 10 keer wil ie niet op m’n bureaublad verschijnen.

Bijdrager
    kempovic

ook als je em met usb aansluit?

Bijdrager
    Jesper
    ”kkemperman”

ook als je em met usb aansluit?

Zit geen USB op dat ding, maar dit doet er verder niet toe, mijn vraag is of ik die kut schijf in mijn G5 als interne schijf kan gebruiken :roll: En kunnen er geen ATA schijfen in m’n G5?

Bijdrager
    iDuck
    ”Jesper”

…Brakke Firewire connectie, 9 van de 10 keer wil ie niet op m’n bureaublad verschijnen.

Hier een d2 triple interface, ook een brakke firewire. Zelfde symptomen, USB werkt wel goed.
    Waar ik aan dacht is ook om hem eruit te halen (200GB) en in te bouwen in een andere externe firewire-behuizing. Iemand die daar meer van af weet?

Bijdrager
    Macwagen Polo

kunt ze in kastjes van momobay stoppen, goeie firewire interfaces…
    zijn ook niet zow duur….

grtz

Bijdrager
    Sachin

Wat je wel kan doen is de harde schijf eruit halen en in een nieuwe externe case steken. In Belgiƫ kosten deze vaak 50 euro. In Nederland zal dat wel veel goedkoper zijn.

Bijdrager
    Jesper

Is het niet mogelijk dat ding open te maken en iets aan te schroeven ofzo? Bedoel als die firewire interface brak is, dan zal er toch iets niet goed vastzitten ofzo, of heb ik het nou helemaal mis?

Bijdrager
    Sachin
    ”Jesper”

Is het niet mogelijk dat ding open te maken en iets aan te schroeven ofzo? Bedoel als die firewire interface brak is, dan zal er toch iets niet goed vastzitten ofzo, of heb ik het nou helemaal mis?

Dat is mogelijk maar hoe zie je of de elektronica nog goed vastzit? En wat zou je doen als iets wat los zit? Een soldeerbout bovenhalen?

Bijdrager
    Jesper
    ”larridon”

Dat is mogelijk maar hoe zie je of de elektronica nog goed vastzit? En wat zou je doen als iets wat los zit? Een soldeerbout bovenhalen?

Geen idee eigenlijk, ben geen technicus helaas. Maar die HD die daarin zit he, als dit een ATA schijf is, zou deze dan in mijn G5 kunnen, of accepteert mijn PowerMac G5 geen ATA schijven?

Moderator
    unSOUND

Zoals al gezegd werd in de eerste reply van dit topic: Nee, dat gaat niet.

Bijdrager
    rcreemers

Verkoop de disk aan iemand met een G4, dat past wel…

Andere vraag…
    Ik heb een 120Gb D2 schijf, daarvan heb ik de disk vervangen door een 250Gb, echter….
    Hij wordt slechts voor 120Gb herkend!
    De firmware is het niet, deze is up to date…
    Heb ik pech of is er nog hoop?

Bijdrager
    Marius1976

Jammer dat je inderdaad niet kan checken met USB. Ik heb hetzelfde probleem gehad met een USB harddisk. Toen ik hem vervolgens formatteerde in HFS+ formaat heb ik er geen last van gehad.

Heel opmerkelijk, want ik heb opzettelijk (als test) 4 partities aangemaakt. 3 HFS+ en 1 FAT32. En wat denk je: die eerste 3 partities: nooit problemen. Die laatste mount ook regelmatig niet.

Dus misschien is dat een idee om ook eens te proberen?

Marius

p.s. ik weet niet wat voor formaat je de schijf geformatteerd hebt (bestandssysteem bedoel ik)

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.