10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Deskman

LaCie beeldscherm met kuren

Ik heb een LaCie 19″ (blueIV) en ben daar best tevreden over.

Sonds vorige week heeft het ding echter de bibbers. Ongeveer hetzelfde effect als een paar jaar geleden een mobiele telefoon in de buurt afging. Er loopt af en toe een wit lijntje van beneden naar boven en de hoogte van het beeld verandert 1 of 2 mm. Daarna kan het weer uren rustig zijn.

Nou is er hier in de buurt laatst een straalzendertje en mobiele telefoonmast geplaatst en dacht dat het misschien daardoor kwam. Maar mijn oude Iiyama-scherm dat als tweede monitor dienst doet heeft nergens last van.

Komt het iemand bekend voor? Waar kan ik de storing zoeken, behalve in de hardware van het scherm? Want ik heb sterk het gevoel dat het een externe bron is die de storing veroorzaakt.

Bijdrager
    TonE

Ik weet niet hoever die krengen bij jou vandaan staan, maar bij mij staat er een mobiele mast op zo’n 150 m afstand en die geeft geen storing op beide Lacie 22 inch blue schermen die ik heb staan. Van storingen door een mobieltje heb ik ook nooit iets gemerkt.

Bijdrager
    Freek.

Ik neem aan dat je alle stekkers een keer los hebt gemaakt en opnieuw weer goed vast hebt gezet. Kabels zijn in orde (even andere proberen)? Een keer de monitor ‘degaussen’? Ehhhh… een flinke ram op z’n kop?

Bijdrager
    Deskman

Alle ‘vriendelijke’ procedures al eens doorlopen, behalve het kreng verslepen en aan de andere Mac hangen.

De mast staat hier denk ik een 80 meter vandaan. Ik maakte me vooral zorgen om het kleine straalzendertje dat op de mast zit. Maar ik zou dan eigenlijk ook een constantere vorm van storing verwachten. Het blijft raar, van die niet-traceerbare problemen.

Je zult zien: lever ik die bak straks bij de dealer in, kunnen ze er niks aan ontdekken…

Bijdrager
    Freek.

Even die zendmastgasten contacten en je probleem voorleggen. Heb je verder nergens last van storingen (radio, tv etc) sinds de plaatsing?

Bijdrager
    Deskman

Ik zit alleen maar achter m’n scherm…:P

Zelf heb ik natuurlijk ook de nodige abberaties. Zou ik dat ergens kunnen claimen? Net als het feit dat ik nu al bijna 2 dagen geen internmet heb. Geen internet?? Nee, ik tik dit via een kabeltje dat bij mij het raam uitgaat en bij mijn buurman zijn router weer in gaat…

Bijdrager
    Deskman

Internet doet het weer, mijn monitor niet. Het ziet er steeds erger uit en heb het idee dat het aan de voeding ligt o.i.d De onder en bovenkant van het scherm zakken af en toe 2 cm in en geven dan een superheldere streep met menu te zien. Kennelijk wordt het electronenkanon zo af en toe gestoord in zijn dagelijkse werk.
    Ik heb ‘m inmiddels omgeruild voor mijn oude 21″ Iiyama die wat flets is. Maar verder storingsloos. LaCie hangt nu aan de G4 een half huis verder. En geeft daar dezelfde ellende.

Morgen maar eens kijken of ik de papieren kan vinden om te kijken of het nog garantie is.

Bijdrager
    G3Lay-Z

Verstandige keuze, en ja IIYAMA’s geven best flets beeld heb ik ook maar het went… :roll:

Bijdrager
    Deskman

Update: Er is een nieuwe monitor onderweg. Stuk is stuk en dan geven ze bij LaCie een nieuwe… Op zich natuurlijk een prima garantie, maar ik blijf moeite hebben met dit systeem van ‘gooi maar weg, het kost meer om er naar te kijken’.

Nu dient zich natuurlijk de vraag aan: hou ik een LaCie 19″ of ruil ik de nieuwe in voor een 20″ Apple monitor… :P 8)

Bijdrager
    Freek.

Jij houdt het voorlopig maar eens bij CRT!

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.