6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    viezn

Lacie 2TB aan Samsung 32C530 koppelen

Beste lezers,

Ik heb sinds kort een Samsung 32C530 TV waarop ik – via USB – films kan kijken met bijvoorbeeld een simpele USB-stick. Werkt prima, alleen heb ik ook een 2TB LaCie schijf waarop veel films staan, alleen kan de TV deze niet lezen. Hij ziet de schijf wel maar kan de mappen die erop staan niet lezen. Erg jammer want deze schijf zou ik hiervoor graag gebruiken.

Zou dit kunnen komen doordat de schijf mac-geformatteerd is en de usb-sticks – waarschijnlijk – pc/mac? Ik ben niet helemaal thuis is de wereld van het formatteren, maar is dit het proberen waard om de schijf om te zetten? En zo ja, in wel bestandssysteem (NTFS / FAT)? En ga ik hiermee weer andere problemen ondervinden? Ik las bijvoorbeeld al dat naar NTFS formatteren niet standaard kan in Leopard.

Hoor erg graag of iemand ervaring / tips heeft!

F.

Bijdrager
    Pieterr

Als de schijf Mac OS Uitgebreid geformatteerd is, heb je inderdaad een hele grote kans dat je TV daar niks mee kan. Je zult je schijf daarvoor naar FAT32 (aka “MS-DOS”) of NTFS moeten formatteren, zoals je zelf al aangeeft.

Een andere optie dat je een Mediaplayer koopt die wel data van Mac OS Uitgebreid schijven kan lezen, zoals bv de WD TV. Voordeel van die aanpak is dat je meteen een apparaat hebt wat zo’n beetje alle formaten films kan afspelen, hetgeen van je TV nog te bezien valt.

Bijdrager
    ikkezelluf

Ik heb ook een Samsung TV en die kan niet overweg met mac-geformatteerde schijven. Ik zou je schijf als NTFS formatteren en ntfs voor de mac installeren zodat hij jou NTFS-schijf ook kan beschrijven, kijk hiervoor maar eens op deze link.

Voordeel van NTFS boven FAT is dat je dan bestanden groter dan 4GB kan schrijven en daar ga je snel overheen bij HD films.

Bijdrager
    viezn

Ah, te gek, thanks, m’n vermoedens zouden kunnen kloppen dus. Lezen en schrijven op een NTFS schijf met de mac is dus geen probleem? > Snel ergens 1TB films stallen en proberen…

@Pieterr; WD TV heb ik nog nooit van gehoord, dat is een apart kastje zie ik? Tot nog toe speelt de TV avi, mkv en vob (alleen zonder menu)… Vooralsnog ben dus tevreden met wat de TV afspeelt, maar dank voor de tip. Ik zat zelfs al aan een “LaCinema Classic HD” te denken…

@ikkezelluf; had al eens over de NTFS-3G driver gelezen, die ga ik maar ’s proberen…

Dank mensen!

Bijdrager
    Pieterr

Ja, dat is een apart kastje.

Bijdrager
    viezn

Late reactie, maar het is gelukt! Gaat prima met een NTFS geformatteerde schijf! Mijn dank is groot! Nu toch eens kijken of het ‘aparte kastje’ ook video_ts mappen (met menu) speelt, want dat zou ik toch graag aan de praat krijgen…

F.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.