9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    AST

    Lacie 250gb Rugged werkt niet meer na foutief ejecten

    Nadat ik per ongeluk tegen de kabel aan stootte van mijn lacie rugged 250gb waardoor de firewire 800 kabel half los kwam uit mn mbp, herkent de mbp de schijf niet meer. Ik weet zeker dat er niks mis is met de kabel, aangezien ik die enkel aanstootte (het is niet dat ik hem met grof geweld eruit heb getrokken), maar helaas krijg ik de harde schijf niet meer aan de praat..

    Ook bij disk utility komt de schijf niet tevoorschijn op het moment dat ie aangesloten is. De schijf gaat wel aan, want ik kan horen dat ik ratelt enzo.

    Iemand een suggestie?

    Alvast bedankt!

    Bijdrager
    Wiki Post

    Bijdrager
    michelvdb
    1. Haal de schijf van de netstroom,
    2. Ontkoppel de FireWirekabel van de schijf,
    3. Ontkoppel de FireWirekabel van de Mac,
    4. Herstart de Mac,
    5. Sluit de schijf weer aan de netstroom,
    6. Sluit de FireWirekabel aan de schijf aan,
    7. Koppel de FireWirekabel aan de Mac.
    Bijdrager
    AST

    Helaas heeft dat niet de oplossing geboden. Ik heb het zojuist geprobeerd. Ik heb het wel eens een keer eerder gehad, maar toen deed de schijf het ineens weer.. Het duurt nu alleen wel heel erg lang, dus zo langzamerhand begin ik toch zenuwachtig te worden..

    Bijdrager
    Elmo0o

    Heb t al heel vaak gezien op school!
    Kan t einde zijn van je schijf, ff kijken wat die doet in schijfhulpprogramma.

    Bijdrager
    AST

    In schijfhulpprogramma wordt de schijf helaas niet gezien…

    Bijdrager
    Elmo0o

    Compleet niet meer? want dan is die waarschijnlijk heen!

    Bijdrager
    ProBookMac

    alweer hetzelfde liedje met LaCie. Hoeveel schijven ik al heb zien kapot gaan. Niet van me zelf maar bij andere.

    Na een paar problemen nooit meer zuinig met budget voor een HD

    Koop voortaan een goede: G-Technology bijvoorbeeld

    Bijdrager
    1984

    De symptomen duiden op een probleem met de drive, de aansluiting van de drive, of met de computer die wordt gebruikt voor de probleemoplossing. De volgende aangewezen stap is een wijziging van de fysieke variabelen om een eenvoudiger probleem dan een defect product te vinden.
    http://www.lacie.com/nl/support/support_manifest.htm?id=10177&guideid=10034
    http://www.lacie.com/nl/support/support_manifest.htm?id=10177&guideid=10022

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.