8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    klg.nl

lacie 250gb harde schijf / usb of firewire

Mede door zijn kleine formaat en lichte gewicht ben ik van plan de LaCie 250gb designed by Porsche harde schijf te kopen (neem de schijf mee op reis in laptopkoffer)

Waar ik nog niet uit ben is of ik er een met usb of een firewire aansluiting moet kopen. Ik zal de schijf voornamelijk aan mijn powerbook hangen maar het kan zijn dat ik onderweg een pc nodig zal hebben.

Iemand advies?

Bijdrager
    Leander

Persoonlijk zou ik voor Firewire gaan. Die zijn namelijk bootable in tegenstelling tot USB-disks.
    Er bestaan ook triple interface HD’s (USB FW 400 en FW800), o.a. LaCie.

Bijdrager
    Tuffi

Ik heb sinds een paar dagen de 200GB porsche versie, mooie schijf hoor. Maar USB of firewire hangt er vanaf… wat wil je ermee gaan doen? Voor backuppen is beide oké… Wil je ervanaf kunnen booten moet je als je ppc hebt firewire pakken, usb gaat dan namelijk niet.
    Maar wat betreft pc en mac; toen ik hem uit de doos haalde was hij voor pc’s geformateerd, maar hij deed het ook plug-and-play met de mac. Ahoewel als je hem mac osx formateerd hij betere prestaties heeft.
    Ik heb overgens nog vrij weinig gezien van de “meer constante en stabielere” factor die firewire tegenover usb zou hebben wat je veel ziet.

Bijdrager
    EagerB0bNerd

kijk eens hier of hier

Bijdrager
    awi

de usb versie is in ieder geval een stuk goedkoper

Bijdrager
    demandiebakt

het kunnen booten is idd wel handig als je m voor dit doeleind gaat gebriken.
    persoonlijk vind ik firewire een prachtig systeem maar compatible is het allerminst als je niet alleen op mac’s werkt. ik heb een Wester digital met usb en firewire dus bij mezelf aan de firewire i.c.m. mac en onderweg of op school aan de usb.

Bijdrager
    klg.nl

de schijf moet onder zowel mac als windows te zien zijn. Als ik het goed begrijp kan dat met deze schijf omdat hij standaard in de fat32 volume wordt geleverd. Klopt dit?

Bijdrager
    Freek.
    ”EagerB0bNerd”

kijk eens hier of hier

Er is inderdaad méér dan genoeg informatie op MacOSX.nl te vinden over de voors en tegens van externe hd’s met usb, firewire of beiden. Hetzelfde geldt voor gebruik van de schijven op Mac OSX en/of Windows.
    Svp even eea doorlezen. Heb je dan nog vragen, stel ze dan gerust in één van de voor jou meest relevante topics. Thanx :)

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.