7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    Rickje

Labs: Keynote

Hier is ruimte om te reageren op het Labs artikel dat op de voorpagina staat.

Om meteen maar even af te trappen.

En technisch kan dat, want Apple heeft een paar jaar geleden de presentatiesoftware die speciaal voor Steve ontwikkeld was op de markt gebracht onder de naam Keynote.

Een paar jaar wordt erg ruim genomen, want in 2003 werd de eerste versie van Keynote al uitgebracht.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Keynote_(presentation_software)

Verder vind ik het wel echt de fijnste presentatiesoftware om mee te en ook om prachtige dingen mee te maken.:)
    Ook de iPhone gebruiken als afstandsbediening werkt super goed, zelfs zonder wifi netwerk in de buurt te hebben!

Bijdrager
    Buzz

Leuk filmpje, over één van mijn favoriete stukjes software. Nog een tweetal pietluttige foutjes: De huidige versie op de Mac is 6, niet 5. En bij de thema’s koos Steve Jobs vele jaren voor verlooptint, of een variant daarvan, en dus niet altijd voor zwart. Kijk maar op het plaatje van Jobs aan het begin van het Labs filmpje.

Bijdrager
    Rickje

Voor degene die het leuk vinden. Hier heb ik presentatie die ik zelf heb gemaakt. Niet zo een suffe powerpoint, maar een super toffe presentatie die dynamisch is met effecten etc.

Of hier! Je kan namelijk ook in HTML5 exporteren en hele video werkt dan echt super goed!

http://members.ziggo.nl/vanbrammendreef37/hilversumconcept/

Bijdrager
    KarelWillem

Ik blijft ‘presentaties’ altijd suf vinden. Ook deze dus.

Wel grappig dat deze over de drie locaties ging waar ik in Hilversum vaak ben.

Bijdrager
    iep

Presentaties moeten ook suf zijn. Het gaat niet om wat je met Powerpoint, Keynote, etc. aan moois kunt creëren, het gaat om het verhaal die je vertelt. De programma’s gebruik je alleen om bepaalde aspecten van je verhaal te verduidelijken, bijv. middels een animatie of een plaatje. De presentatie van Rickje is dus eigenlijk een voorbeeld van hoe het niet moet want de focus ligt op de animaties, niet op het eigenlijke verhaal. Op de keynotes van o.a. Apple zie je dit soort dingen dan ook niet. Daar alleen het hoognodige om het verhaal kracht bij te zetten.

Anoniem

Dat ben ik niet met je eens iep

Je verhaal moet goed zijn maar de verpakking heeft echt wel impact en kan het verschil maken. Dus een gelikte presentatie kan net de doorslag geven. Zolang je maar levert/waar maakt wat je verkoopt/belooft.

Anoniem

Powerpoint vs keynote

Keynote en of powerpoint is een kwestie van voorkeur. Powerpoint is misschien wat moeilijker onder de knie te krijgen maar als jij handig bent in photoshop/pixelmator en een willekeurig animatie/motiongraphics programma dan kan je in powerpoint net zo gelikte presentaties maken als in powerpoint. Het kost je hooguit meer skill geduld en tijd om er te komen.

Het is gewoon moeilijkere software om te bedienen. Mijn voorkeur voor het maken van presentaties ligt dan ook bij Keynote. Wie outside of The box kan denken, kundig en geduldig genoeg is kan 1 op 1 alles uit keynote namaken en werkend krijgen in powerpoint. Ik weet dit omdat ik het een paar keer heb moeten doen voor een opdrachtgever.

Ik ben het met je eens dat het niet de fijnste software is om het doel te bereiken maar het kan. Waar je je presentatie uiteindelijk ook in maakt en hoe mooi of lelijk de presentatie uiteindelijk ook is. jouw verhaal moet goed zijn.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.