30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 44)
  • Q:
    Bijdrager
    chocolate

Laatste vragen

Hoi,

Binnenkort arriveert mij tweedehands ibookje met 1 gig ram en wat toebehoren. Ik wil geen macbook niet omdat ze slecht zijn maar de overstap tussen 700 en 1200 net iets teveel is. Ik ben al jaren windows gebruiker, maar ik erger me toch wel rot aan sommige punten. En ik heb enkele dagen kunnen genieten van een iMac die de doorslag gaf.

Nu stel dat photoshop cs3 uitkomt intel based, vraag ik me af of die ook op powerpc gaat werken? Want ppc apps gaan wel draaien op intel maar onder rosetta dan. Maar hoe zit dat omgekeerd?

Groet

iBook G4 1/2006
    – Power PC G4 1,33 Ghz
    – Mac Os X 10.4 Tiger
    – 1024 mb DDR-RAM (ipv standaard 512mb)
    -“12,1 TFT-scherm
    – Bleutooth + Airport Extreme (=wifi)
    – 40 GB HDD
    – ComboDrive (DvD-rom, Cd-rw)
    – Tucano Second Skin (beschermhoes)
    – draadloze muis
    – iLife 2006 (Iphoto,idvd,garage band, iwork,…)
    – Apple care (nog 2,5 jaar garantie!!)
    – firewire, usb2, …
    – Pro X schoudertas

het gaat om dit

Bijdrager
    MacBeer

Adobe CS3 zal als Universal Binary uitkomen. En dat betekend dat je 1 dvd krijgt met een installer voor Intel Macs en een installer voor PPC-based Macs.
    PPC based Macs zullen CS3 gewoon op volle toeren kunnen draaien. Geen virtualisatie.

Bijdrager
    chocolate

Ok dan doe ik geen domme dingen alsk een tweedehands ibookje aanschaf?

Inactief
    Anoniem

Zolang je maar niet verwacht dat je iBook even snel is als een iMac doe je géén domme dingen.:wink:

Bijdrager
    chocolate

Zal ik snelheid relatief noemen? Ik kan toch mijn setup niet vergelijken met een amd dual core en twee 7900gts in SLI ofzo, ik ben gewend dat mijn apparaat vlot draait. Meer hoef ik niet

Inactief
    Anoniem
    ”Neuigkeiten”

Ik kan toch mijn setup niet vergelijken met een amd dual core en twee 7900gts in SLI ofzo,

Ik heb werkelijk geen idee waarover je het hebt.:roll:

”Neuigkeiten”

…ik ben gewend dat mijn apparaat vlot draait. Meer hoef ik niet

Verwacht er niet al teveel van, vooral als je er CS3 op wilt gaan draaien. Volgepropt met RAM is een iBook G4 snel genoeg voor de meeste dingen, maar onder CS3 zal het geen snelheidsmonster zijn.

Bijdrager
    chocolate

Het was eigelijk gewoon een VB, niet dat ik CS3 ga kopen ofzo, gewoon photoshoppen zeer amateuristisch wel is waar

Bijdrager
    chocolate
    ”Zakske”
    ”Neuigkeiten”

Ik kan toch mijn setup niet vergelijken met een amd dual core en twee 7900gts in SLI ofzo,

Ik heb werkelijk geen idee waarover je het hebt.:roll:

SLI zijn twee video kaarten die met elkaar door een bridge verbonden worden omzo prestatie winst te leveren ik vergelik eht mijn werkelijke setup maar denk niet dat jij daar iets van snapt want dat komt (nog) niet voor in de apple wereld :lol:

Bijdrager
    vdboor
    ”Neuigkeiten”

Ok dan doe ik geen domme dingen alsk een tweedehands ibookje aanschaf?

Je weet dat de nieuwe MacBooks ongeveer even duur zijn als de iBooks en betere performance hebben? (Intel 2GHz Core Due, 512 MB ram) Voor €1100 heb je zo’n speeltje.

Ik kan goed begrijpen dat dit niet in het budget zit, dan zal je wel genoegen moeten nemen met mindere prestaties (op zich hoeft dat geen verkeerde keuze te zijn). Ik neem aan dat het je wel om de laptop te doen is, anders is de mac mini voor €600 nog interessant.

Bijdrager
    chocolate

Miss een best wijze raad. Stom dat ik deze vakantie opnieuw geen baantje heb. Anders hadik zo een stuk speelgoed gekocht. Maar na vele die mij afraden nog een ibook te kopen ga ik grondig bekijken of het geen kosten op het sterfhuis zijn en miss beter doorsparen voor een volwaardige mac. Pff daar gaan we weer

Moderator
    unSOUND

Werkelijk verbazend om te zien hoe makkelijk jij je altijd weer laat ompraten…

Bijdrager
    chocolate

Maar jah hij is niet de enige die het me afraad. Pff en het moet mijn desktop vervangen. Aargh kga nog eens deftig met de eigenaar praten denkik

Bijdrager
    Freek.
    ”Neuigkeitens

Kan iemand me vertellen waarom ik op Windows werk?

”Neuigkeiten”

Stom dat ik deze vakantie opnieuw geen baantje heb. Anders hadik zo een stuk speelgoed gekocht.

Cool, de vraag in elk bericht van je stellen om ‘m vervolgens zelf te beantwoorden :lol:

Bijdrager
    chocolate

Hm sorry maar ik was er brandend van overtuigd dat de iBook perfect zou passen bij mij. Tot ik wat mensen aansprak die er toch wat over wisten

Moderator
    unSOUND
    ”Neuigkeiten”

Tot ik wat mensen aansprak die er toch wat over wisten

Maar de vraag is dan wel of je ze de juiste vragen hebt gesteld… zonder de juiste info kunnen ze je immers geen goed advies geven. Adviseren om het nieuwste en het duurste te kopen kan iedereen, maar een advies geven helemaal ingesteld op JOUW eisen vergt meer kennis en ervaring.

:wink:

Bijdrager
    chocolate

Probeer jij het dan, mij pc ging altijd vrij vlot: ik klikte op photoshop en binnen de 2 seconden begon hij het schermpje te geven met loading brushes etc etc/// Dat is voor mij snelheid. Firefox openen gwn icoon klikken en poof. Voor de rest ben ik amateur photoshopgebruiker :vooral pixelart wat ik met MS Paint doe/deed. En gewoon layouts maken ( niet met 8000* 8000 pixel bestanden werken etcetc) Ik gebruik msn om contact te houden met vrienden en afspraken te maken. Ook macromedia dreamweaver valt onder mijn eisen. Ik gebruik nu studio 8 (dreamweaver) op de pc. Voor de rest websites bezoeken (ogame spelen :innocent: ) en gewoon muziekluisteren (op de pc ook al met itunes daar ik een iPodje heb)

Mijn kennis in het os? Eeen klein beetje : software installeren, etc gaat wel…

Dan kan u me een advies op maat geven ? XD

Moderator
    unSOUND

Wat je je vooral af moet vragen is of je perse de zwaarste versies nodig hebt van de diverse software… aan de ene kant zeg je zelf hele kleine dingen te doen met Photoshop, en je praat wel over CS3…. waarom zou je in hemelsnaam CS3 willen gebruiken terwijl alles wat jij doet net zo goed kan met CS1, en die is vele malen sneller…

Je moet je dus afvragen of je überhaupt echt weet wat je wel en niet MOET hebben, en wat je WIL hebben, want dergelijke keuzes bepalen veel beter wat je nodig hebt qua hardware.

Inactief
    Anoniem

Hey… ik heb je die iBook helemaal niet afgeraden, hoor. Voor gewoon werk is het een fantastisch en best snel ding. Maar als jij met CS3 begint te schermen… tja… :sick:

Moderator
    unSOUND

Net nog in MSN gezeten met Neuigkeiten, maar het was meer een algemeen voorbeeld om te vragen of de nieuwe Universal software nog wel op een PPC draait, hij heeft op zich geen behoefte aan CS3, CS1 is ook prima… en dat draait best op een G4.

Bijdrager
    vdboor
    ”Neuigkeiten”

Maar jah hij is niet de enige die het me afraad. Pff en het moet mijn desktop vervangen. Aargh kga nog eens deftig met de eigenaar praten denkik

Dat veranderd wel iets. Is de Mac Mini (€ 600) dan geen optie voor je? Ik ging er vanuit dat het om de laptop te doen was.

Bijdrager
    Marius1976
    ”Neuigkeiten”

Miss een best wijze raad. Stom dat ik deze vakantie opnieuw geen baantje heb. Anders hadik zo een stuk speelgoed gekocht. Maar na vele die mij afraden nog een ibook te kopen ga ik grondig bekijken of het geen kosten op het sterfhuis zijn en miss beter doorsparen voor een volwaardige mac. Pff daar gaan we weer

Waarom ga je niet op zoek naar een nog nieuwe iBook? Die zijn bij mail-a-mac al in prijs gedaald.

Ik heb geen ervaringen met de MacBook. Wel met de Intel macs, en ik zou niet eerder een intel mac kopen als het revisie B, of misschien wel C is.

Dus hier dan iemand die je aanraadt een iBook te verkiezen BOVEN een macbook. Maar zeg ik er wel bij: de laatste iBook, en dan lekker 12″ … ik heb zo’n ding, en ik wil hem niet kwijt!

Succes,
    Marius

Bijdrager
    chocolate

Laatmaar mijn oog is gevallen op een jaar oude G5 met 1.5 gig ram voor 600 euro. Heb al contact opgenomen en hij staat wss eind deze week op mijn kamer:)

Bijdrager
    zAo
    ”Neuigkeiten”

Laatmaar mijn oog is gevallen op een jaar oude G5 met 1.5 gig ram voor 600 euro. Heb al contact opgenomen en hij staat wss eind deze week op mijn kamer:)

Een 20″!? Wow. Goede deal lijkt me!

Veel plezier alvast met je nieuwe machine!

Bijdrager
    chocolate

Een powermac g5;)

Bijdrager
    michi_rishi

Voor 600,- een Powermac G5? Zorg dan wel dat je hem zelf op gaat halen en dat er iemand met je meegaat. En NIET in zee gaan met aanbieders vanuit het buitenland.

(als het te mooi klinkt om waar te zijn, dan is het meestal te mooi om waar te zijn)

Bijdrager
    Nikita

Mijn ervaring is dat CS2 op een 1200 MHz G4 niet lekker draait, in elk geval minder dan CS1 dus dan zal CS3 nog wel langzamer zijn.
    Wat betreft de Intel’s: CS1 draait daarop sneller dan het deed op mijn G4, CS2 zou ik niet weten. Dus als het je daar om gaat… :)

Nogmaals, de iBook is een heel mooi en goed ding, maar je moet d’r niet het nieuwste van het nieuwste mee willen doen, dat trekken ze gewoon niet meer.

//EDIT: Een PowerMac G5 van 1 jaar oud met 1.5 Gig geheugen voor 600 euro?? Dat stinkt!

Bijdrager
    chocolate

at mvdlande, wees gerust , ik heb al contact gad met die mensen, ik weet ze wonen, al fotos gezien etc… Het was een lerares in het grafische en ze kunnen die wss kopen met fixe kortingen dus waarom er geld uitslaan uit een jaar oude machine:)

Bijdrager
    chocolate
    ”Nikita”

//EDIT: Een PowerMac G5 van 1 jaar oud met 1.5 Gig geheugen voor 600 euro?? Dat stinkt!

We zullen zien of het stinkt, kga er binnenkort langs en ze verzekerden mij dat ik uitvoerig mocht testen

Moderator
    unSOUND

Kijk dan gelijk hier of het serienummer niet van een gestolen Mac is…

Maar afgezien daarvan KAN het wel degelijk. Mijn vader heeft vorig jaar een hele goedkope Mac gescoord op dezelfde manier.

Bijdrager
    chocolate

Een lief mailtje van de vrouw in kwestie

”E-mail”

De enige reden waarom die zo goedkoop verkocht wordt is omdat we geen weken dergelijke mails willen beantwoorden:-) en omdat de effectieve boekhoudkundige waarde van zo’n toestel snel naar beneden gaat, het stond vroeger in onze boekhouding, nu niet meer, daarom dat we de prijs zo laag hebben gehouden, niks anders, er zit voor 1,5 gig ram in, dat is 1 gig meer dan standaard, dat alleen al is 100 euro die je er gratis bijkrijgt, dus toehappen zou ik zo zeggen.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 44)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.