25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Q:
    Geblokkeerd
    Humain

Laatste non Apple product in het gezin vernield!

Dit was heerlijk om te doen en kon het niet laten om hier even te delen:)

Bijdrager
    Brombeer

Die pedaalsleutel hangt niet recht.

Bijdrager
    Ome Kor

Wat ASUSciaal zeg;-)

Bijdrager
    hatolex

Niet te hopen dat dat het gemiddelde niveau van een Apple fan is. ?

Inactief
    Anoniem
    Humain op 21 januari 2017

… en kon het niet laten om hier even te delen:)

Ongetwijfeld om wat hits voor dat kansloze blog van je bij elkaar te sprokkelen.

Bijdrager
    Niels

Het stinkt wel zeg >>> 20 jaar later: hoe kan er nu iets in mijn longen groeien wat er niet hoort, ik heb nog nooit gerookt…

Bijdrager
    Shmoo

Daar komt onze Truus uit de verzorging weer..:)

Bijdrager
    KarelWillem

Nou, wat een lol weer op de vroege zondag. .:)

Bijdrager
    DosEquis

Verwend gedrag. Je had ‘m ook weg kunnen geven. Zijn vast wel kinderen geweest die zo’n ding niet kunnen betalen van spaargeld.

Bijdrager
    Niels
    Shmoo op 22 januari 2017

Daar komt onze Truus uit de verzorging weer..:)

Stoere opmerking komend van de grootste irrelevante zeikerd op dit forum…:)

Bijdrager
    Dick de Roos
    Brombeer op 21 januari 2017

Die pedaalsleutel hangt niet recht.

Er hangt veel meer niet recht daar, maar wat is een pedaalsleutel?

Bijdrager
    Shmoo

De sleutel waar je het scharnier van de pedaalemmer in de keuken mee kunt afstellen als je er te veel op hebt getrapt. Of de flippers in de flipperkast.

Bijdrager
    Brombeer

Bijna goed, Shmoo. Een pedaalsleutel is een smallere en langere steeksleutel maat 15.
    Smaller om tussen voetbed en crank te passen en langer om een beter moment te hebben.

Bijdrager
    Dick de Roos

OK Brombeer, weer wat geleerd.
    Ik kende wel de Hollandse sleutel, de Moordenaar en de pijpentang, maar dus niet de de pedaalsleutel.:nerd:

Bijdrager
    trabant

Ken je de kloemel of het koetje?

Bijdrager
    Shmoo

Of de Japanse schroevendraaier. Die gebruik ik veel tijdens het klussen als het niet lukt.

Bijdrager
    Brombeer

En dan roep je er ‘Banzai’ bij?

Bijdrager
    Dick de Roos
    trabant op 22 januari 2017

Ken je de kloemel of het koetje?

Koetje wel. Kloempel is zeker Brabands?
    @Shmoo: die figuur uit de bewegende beelden hierboven gebruikte een afgeleide van de door jou genoemde Japanse schroevendraaier. Blijkbaar het gereedschap voor mis-gelukte (niet: mislukkende) klussers.8-)

Bijdrager
    trabant

Nee, nu verbaster je het teveel. Kloemel komt van het werkwoord ‘kloemele’ prutsen. Maar het wordt ook gebruikt om ondeugdelijk spul (pisbakkenijzer dat niet eens de lulligste DIN-norm haalt en bij het geringste breekt of buigt) aan te duiden. Heel vaak staat er dan ook op wat je ermee moet doen: drop & forged.

Een koetje is niet alleen de naam van een verdeelinrichting, maar in Nederlandse Trabantkringen ook de aanduiding voor de naaftrekker voor conische assen.

Op gegeven moment was die naam er, maar waar die vandaan komt?

Geblokkeerd
    Humain

Geweldige antwoorden:)

@Brombeer Sleutel meteen even recht gehangen!
    @hatolex gelukkig niet nee, dat zou er uit gaan zien zeg
    @Ome Kor Maar wel heel eerlijk;)
    @KarelWillem Dat was exact wat de bedoeling was:)
    @DosEquis Dat is een aanname, hij was dermate stuk dat hij het niet meer deed zonder lader en het scherm valt steeds weg, onwerkbaar. Zelf voor mensen zonder budget.

Bijdrager
    Dick de Roos

Verbastering van Crank-trekker en een tik op de kop geven.
    De praktijk: zet spanning op de trekker en geef (met die Japanse schroevendraaier??)een tik op de kop (de bout).
    Denk erom dat het ding, al naar gelang de er op gezette spanning, dan wegvliegt.

Nu roept frömmes, dus ik ga weer wat doen.:)

Bijdrager
    Brombeer

Hier riep de vrömmesj ook even iets, maar dat paste niet bij de zondag, als u begrijpt wat ik bedoel.
    Ze is bezig een wiebelkrukje van Stokke opnieuw te bekleden, maar die kussentjes zitten best doorwrocht in elkaar. De lockmachine (een babylockkloon uit ± 1971) had kuren en kreeg bijna vliegles, toen ze besloot de draadspanning er helemaal af te halen. Vervolgens stikt ze de mooiste lockersteek die dat apparaatje ooit bij ons gestikt heeft.

Geblokkeerd
    Humain

@Brombeer dat doet me deugd!

Bijdrager
    Ome Kor

Ai Brombeer, je kunt die pedaalsleutel zo vasthouden als op de foto. Maar als een vastzittend pedaal losschiet, dan loop je wel kans dat op die manier je je behang op je hand beschadigd.:-(

Bijdrager
    Brombeer

Ik was allang blij dat ik een foto van eenvoudige vlakke pedaalsleutel in actie had gevonden.
    Het hele idee van een pedaal eraf schroeven is inderdaad dat die uiteindelijk los schiet. Dus ja, bij dat soort dingen moet je altijd even nadenken*waar van alles heen vliegt als er inderdaad beweging in komt, of de sleutel eraf glijdt.

Remschoenen van trommelremmen zijn ook van die schatjes. Die zitten met hele stugge veren aan elkaar, die kunnen met lelijk veel kracht je vingers kneuzen of je gezicht bijkleuren.

*Nadenken is hier eigenlijk een verkeerd woord. Je moet vooraf bedenken hoe het mis kan gaan.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.