5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    Enjoy Life

Laatste Mojave update en crashes

Hallo ik heb sinds eergisteren de laatste Mojave-update gedaan. Sinds die tijd crasht mijn MacBook Pro (Retina, 15-inch, Late 2013). Hij crasht niet altijd maar af en toe (tot nu toe 2 keer gebeurd). Ik vroeg me af of meerderen er last van hebben? En zo ja wat is er aan te doen. Ik weet dat er vanuit de oudere OS-versies zogenaamde combo-updates bestonden. Dit zou ook je kernell etc. weer helemaal opnieuw updaten.

Iemand tips wat ik het beste kan doen?

Bijdrager
    McPim

De combo update proberen 😊 -> https://support.apple.com/kb/DL2010?locale=nl_NL

Ik heb er geen last van (jongere MBP) en zie ook geen berichten dat het een grootschalig probleem zou zijn na deze update.

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Ik had 4 kernel panics in 3 maanden met mijn MacPro 5,1 bij wake up after sleep (10.14.4 – 5 en 6). De supplemental update lijkt een verbetering. Heb je die ook uitgevoerd? Ik heb de schijf reeds tweemaal gewist in drie maanden na onherstelbare schijffouten. Die combo-updater is een goede tip, als het niet helpt schijf herformatteren en clean install? Met mijn MacBook Pro 2015 heb ik geen crashes, met een ander MacPro onder High Sierra HFS+ ook niet. Die zijn rock solid.

Ter info:

Recent bracht Apple macOS 10.14.6 uit, een update met oplossingen voor bugs en verbeteringen van de veiligheid. Inmiddels heeft Apple een zogenaamde Supplemental Update daarvoor uitgebracht, vooral bij Macs met een T1 of T2 chip kon de eerdere update leiden tot crashes bij het uit slaap komen.

Apple brengt macOS Mojave 10.14.6 aanvullende update uit

Bijdrager
    McPim

Goed om even te noemen, die supplemental update. Als je gisteren naar 10.14.6 bent gegaan zou je die al moeten hebben. Even checken in Systeemvoorkeuren, ook na de combo-update, als er niks verschijnt ben je up-to-date.

Bijdrager
    Enjoy Life

<p class=”cite”>McPim op 7 augustus 2019 om 12:09</p>
    De combo update proberen 😊 -> https://support.apple.com/kb/DL2010?locale=nl_NL

Ik heb er geen last van (jongere MBP) en zie ook geen berichten dat het een grootschalig probleem zou zijn na deze update.

Dank je;-)

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.